Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-08 Øyervannsdammen  

RSS

Ingunn Sætervadet
(@skogtroll)
Imponerende aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
7. september 2020 19:08  

Hei

Denne måtte selvfølgelig besøkes etter "slippet" på jernbanen. Jeg valgte å gå fra p-plassen på Burud. Her var jeg ikke alende i går. Det er et mye benyttet startsted for tur hele året.

Fo de som ikke har dette som sin "bakhage" kan en variant for å komme til posten være å gå forbi bommen på veien mot Burudvann. Ta 1. vei til høyre, den er merket "gapahuk". Merkingen har en sterk blå farge - "lionsfarge". Du skal ikke til gapahuken for å komme til posten, men denne stien går over dammen. Denne gikk jeg og mange andre kjentmannsjegere i går. Øyervann er en liten perle, ta gjerne turen langs vannet, det må skje på vestsiden.

hilsen Ingunn

Morten Møst likte dette
Sitér
Liv Paltiel
(@lipa)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 9 år siden
27. september 2020 17:59  

Vi gikk samme vei til posten som Ingunn har beskrevet. Det lå et tre over veien rett etter at vi tok første vei til høyre etter bommen. Og like etter lå det tre nye over som vi måtte gå rundt. 4-åringen var fornøyd med at konglene i toppen av treet var lett tilgjengelige. 

Vi valgte å gjøre det til en rundtur, og fulgte stien videre opp til den (vanlige) blåmerka stien, og  fulgte den tilbake til parkeringa. Det ble en fin, liten tur.

Morten Møst likte dette
SvarSitér
Karl Georg Øhrn
(@karlgeorg)
Intenst aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 18 år siden
14. oktober 2020 14:57  

Fin post - fulgte samme veibeskrivelse som over. Liker at noen poster er krevende mens andre er enkle.

Karl Georg

Morten Møst likte dette
SvarSitér
Del dette