Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-19 Svesvika  

RSS

Vesle-Bernhard
(@moferai)
Forumvert
Innmeldt: 1 måned siden
10. september 2020 09:43  

Fra Skiforeningen v/Hege Blichfeldt Sheriff er jeg blitt bedt om å formidle følgende:

Veien fra Myllsdammen og inn i retning Svesvika er en privat vei. Veilaget har merket en stor økning i biltrafikk etter lansering av Kjentmannshåndboken og dette er ikke i tråd med Skiforeningens tillatelse til bruk av veien. Vi ber derfor alle postjegere om å parkere ved Myllsdammen eller lengre unna når dere skal ta posten.

Mvh

Hege

Nina Didriksen likte dette
Sitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Imponerende aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
10. september 2020 13:19  

Dette belyser en side ved denne turorienteringen: Det er nok lett å falle for fristelsen til å parkere nær slike enslige «nærposter». Kanskje arrangøren bør presisere det i beskrivelsen i heftet når nærmeste  vei er privat og opplyse om hvor det er mulig/lovlig å parkere? Veien det er snakk om her er skiltet som blindvei og med en oppfordring om å kjøre hensynsfullt, så kanskje ikke alle skjønner at den er privat.

Kun et kort stykke å gå fra Myllsdammen parkering!

Hilsen Nina
God tur!

SvarSitér
Karl Georg Øhrn
(@karlgeorg)
Intenst aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 18 år siden
22. september 2020 20:59  

Fridag fra jobb tirsdag og tok toget med sykkel. Framme på Grua kl. 07.54 og syklet opp til Mylla. Det var 300 m til posten. Fint sted. Starten på en megatur med 12 poster gjennom Marka denne dagen. Tok postene 19-22-24-20-21-23-25-27-26-29-28-31 i den rekkefølgen. Ble sikkert 100 km på sykkel og 20 km trasking/jogging. Beste kjentmannsdag noen sinne for min del!

SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Innmeldt: 20 år siden
23. september 2020 18:06  
Postet av: @karlgeorg

Tok postene 19-22-24-20-21-23-25-27-26-29-28-31 i den rekkefølgen. Ble sikkert 100 km på sykkel og 20 km trasking/jogging.

Det var litt av en tur! Regner med at du kjente det i beina. Vel blåst! Jeg synes 5-6 på en dag er nok. Halve moroa med km-turer, og andre turer, er for meg planleggingsfasen med kart og uttenking av kombinasjoner. 

Hilsen Nina
God tur!

SvarSitér
Karl Georg Øhrn
(@karlgeorg)
Intenst aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 18 år siden
24. september 2020 08:43  

Hei, og takk, Nina!

Helt enig i at det er moro å tenke ut kombinasjoner på forhånd. Jeg la ut Nordmarka-kartet på et bord på forhånd og la en spillebrikke der hver post lå, og planla ut fra det.

12 poster var vanvittig slitsomt (særlig pga relativt høyt tempo). Var så sliten at jeg våknet mitt på natta etterpå med den verste krampa i låret jeg noen gang har hatt... Det ble 10 vonde minutter kl. 01.30 🙂

Karl Georg

SvarSitér
Ingunn Sætervadet
(@skogtroll)
Innmeldt: 16 år siden
12. oktober 2020 15:59  

Dette ble siste post på søndag. Parkerte ved Mylla - utrolig at man må betale for ett døgn - uansett. Og så må man ha med "datamaskin" også! 

Etter å ha parkert tok jeg bena fatt langs vannets nordside. Fulgte veien til jeg kom til 1. vei som tar av på høyre (du havner i vannet ved å endre retning her). Her begynner en blåmerket sti som du kan følge helt til  Skiforeningens hytte, herfra ser du rett ned på vannet. Da er det bare å gå rett ned og du finner posten på høyre side, heldigvis ikke helt nede i vannkanten, der var det vått. Jeg hadde tenkt å avslutte en fin dag med en kafferast her, men så kom regnet. Det ble en kort skur, men hvem vet det? Da jeg kom tilbake til bilen kom det en skikkelig byge som varte en stund.

Ingunn

Morten Møst likte dette
SvarSitér
Ingeborg & Milo
(@ingeborgpersonligcoach-no)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 1 år siden
17. oktober 2020 19:36  

@skogtroll Følger man oppfordringen og ikke kjører inn er det ca. 1 km fra utfartsparkeringen (en vei) - ønsker man ikke å betale kr. 60,- for de minuttene man bruker på posten er det mulig å stå på veiskulderen der hvor den private veien starter.  Må jo gå an det??

SvarSitér
Del dette