Fra Skiforeningen v/Hege Blichfeldt Sheriff er jeg blitt bedt om å formidle følgende: Veien fra Myllsdammen og inn i retning Svesvika er en privat vei. Veilaget har merket en stor økning i biltrafikk etter lansering av Kjentmannshåndboken og dette er ikke i tråd med Skiforeningens tillatelse til bruk av veien. Vi ber derfor alle postjegere om å parkere ved Myllsdammen eller lengre unna når dere skal ta posten. Mvh Hege Dette belyser en side ved denne turorienteringen: Det er nok lett å falle for fristelsen til å parkere nær slike enslige «nærposter». Kanskje arrangøren bør presisere det i beskrivelsen i heftet når nærmeste vei er privat og opplyse om hvor det er mulig/lovlig å parkere? Veien det er snakk om her er skiltet som blindvei og med en oppfordring om å kjøre hensynsfullt, så kanskje ikke alle skjønner at den er privat. Kun et kort stykke å gå fra Myllsdammen parkering! God tur! Hilsen Nina Fridag fra jobb tirsdag og tok toget med sykkel. Framme på Grua kl. 07.54 og syklet opp til Mylla. Det var 300 m til posten. Fint sted. Starten på en megatur med 12 poster gjennom Marka denne dagen. Tok postene 19-22-24-20-21-23-25-27-26-29-28-31 i den rekkefølgen. Ble sikkert 100 km på sykkel og 20 km trasking/jogging. Beste kjentmannsdag noen sinne for min del! Tok postene 19-22-24-20-21-23-25-27-26-29-28-31 i den rekkefølgen. Ble sikkert 100 km på sykkel og 20 km trasking/jogging. Det var litt av en tur! Regner med at du kjente det i beina. Vel blåst! Jeg synes 5-6 på en dag er nok. Halve moroa med km-turer, og andre turer, er for meg planleggingsfasen med kart og uttenking av kombinasjoner. God tur! Hilsen Nina Hei, og takk, Nina! Helt enig i at det er moro å tenke ut kombinasjoner på forhånd. Jeg la ut Nordmarka-kartet på et bord på forhånd og la en spillebrikke der hver post lå, og planla ut fra det. 12 poster var vanvittig slitsomt (særlig pga relativt høyt tempo). Var så sliten at jeg våknet mitt på natta etterpå med den verste krampa i låret jeg noen gang har hatt... Det ble 10 vonde minutter kl. 01.30 🙂 Karl Georg