Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-20 Gullfax  

RSS

Synnøve Kjærstad
(@synnove-kjaerstad)
Særdeles aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
10. september 2020 18:07  

I dag ble det sykkeltur med hyggelig følge fra Svartbekken. Det ble tre enkle postfunn. Dette var den første. Vi droppet turen ned til stedet hvor hytta lå siden det er så bratt. Spennende krigshistorie!

Synnøve

Sitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Svært aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden
14. september 2020 14:57  

Dette er en fin sykkelpost og med fridag på en mandag, hadde man marka for seg selv.

Syklet fra Stryken via Gjerdingen dam og videre mot posten.

Fortsatte tilbake til Gjerdingen og videre mot post 23 (Nedre Skortjern).

Mvh Torgeir

Post 20 Gullfax

Synnøve Kjærstad, Morten Møst, Jarle Karlstad og 1 personer likte dette.
SvarSitér
Jarle Karlstad
(@jarle)
Imponerende aktivt medlem Kjentmann
19. september 2020 21:11  

Her må man ta seg god tid. For dette er en dobbelpost. Oppe ved veien er forretten med den "offisielle" posten. Men hovedretten nytes nede i den ville dalen der "Gullfax" egentlig var. Og denne posten har fått betegnelsen 20B, med en hel setning som postkode. Et herlig vilt sted som nok nesten var umulig å oppdage. En fin vri av kjentmannskomiteen å gjøre det på denne måten med to poster. Så i inneværende bok er det altså 51 poster, selv om det holder å ta posten oppe ved veien. Selvfølgelig er det bratt, steinete og ulendt nede i dalen. Men jeg føler meg overbevist om at de fleste ivrige kjentmannsjegere klarer å ta seg trygt ned i dalen om man er forsiktig og tar det med ro. 20B- en fantastisk post! Og desserten kan med fordel nytes ved bordene ved Gjerdingen dam.

Jarle

Morten Møst, Nina Didriksen, Synnøve Kjærstad og 1 personer likte dette.
SvarSitér
Karl Georg Øhrn
(@karlgeorg)
Intenst aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 18 år siden
22. september 2020 21:11  

Siden jeg raste rundt for å finne 12 poster i dag, la jeg ikke merke til posten ved veien, bare den nede i dalen. Jeg antar at 20B er godkjent selv om jeg ikke tok hovedposten 🙂

Karl Georg

Synnøve Kjærstad likte dette
SvarSitér
Ingunn Sætervadet
(@skogtroll)
Imponerende aktivt medlem Kjentmann
11. oktober 2020 22:48  

Kom syklende fra Svartbekken og mente denne posten skulle være svært enkel å finne. Har jo sett oppslaget fra krigen her ved tidligere passeringer. Klarte likevel å sykle forbi! Siden jeg skulle tilbake denne veien tok jeg ikke bryet med å lete etter den.

Da jeg kom på returen fra Nedre Skjortjern lyste både tavlen om Milorgvirksomheten og Kjentmannsposten rett i mot meg. Om du kommer fra Svartbekken skal du - etter å ha passert Fjellsjøen også passere ett gjerde på høyre hånd og opp i bakken. I dag lå det nedsagde, oppkuttede trær i veikanten rett før du får posten på venstre hånd. Denne veien var i noe dårligere forfatning enn hva jeg husket den, men med litt forsiktighet enkelte steder går det helt greit.

Ingunn

SvarSitér
Del dette