Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-21 Bekkeløp N Grimstjernsputten  

RSS

Synnøve Kjærstad
(@synnove-kjaerstad)
Særdeles aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
10. september 2020 18:19  

Vi satte fra oss syklene der skiløypen forlater veien og fulgte delvis sporene etter noen som hadde vært på posten før oss. Vi bommet litt og måtte gå noen få meter langs bratta før vi kom ned. Jeg har ikke sett denne rennen før, men nå tror jeg at har fått med meg alle stedene som har vært omtalt i forbindelse med "det store vanntyveriet". Fin post!

Synnøve

Sitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Imponerende aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
10. september 2020 20:14  

Jeg møtte noen som skulle gå inn den andre stien på kartet, litt lenger nordvest. Selv syklet jeg litt videre og gikk inn den veien dere gikk, ved skiløypa. Det var raskere, for jeg hørte dem inne i skogen mens jeg selv sto ved posten. 

Det har blitt noen poster her ved Grims- ogettellerannet nå 🙂

Hilsen Nina
God tur!

SvarSitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Svært aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden
14. september 2020 15:01  

Kom fra Stryken på sykkel og parkerte der skiløypa tok inn.

Gikk over noen kollepartier mot vest og kronglet meg ned i bekkedråget der posten var.

Retur samme vei og videre mot Gjerdingen dam.

Posten lå greit til, men noen skrenter de siste meterne.

Torgeir

Post 21 bekkeløpet N Grimstjernputten

Synnøve Kjærstad, Liv Paltiel, Morten Møst og 2 personer likte dette.
SvarSitér
Jarle Karlstad
(@jarle)
19. september 2020 20:49  

Kom syklende opp fra Stryken retning Gjerdingen. Vi satte fra oss syklene som de fleste andre, der skiløypa tar av fra veien. Så gikk vi litt på "magefølelsen" i  retning bekken. Vi gikk rett på gjerdet rundt inntaket. Krysset bekken og der var posten. Og med enda mer kunnskap om " det store vanntyveriet", så føler jeg meg nå klar for eksamen.

Jarle

Dette innlegget ble endret for 1 måned siden av Jarle Karlstad

Morten Møst, Nina Didriksen, Synnøve Kjærstad og 1 personer likte dette.
SvarSitér
Karl Georg Øhrn
(@karlgeorg)
Intenst aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 18 år siden
22. september 2020 21:13  

Jeg brukte noen ekstra minutter på å finne denne, men satte stor pris på å finne den. Utrolig mye som er gjort inne i bushen der!

Karl Georg

SvarSitér
Ingunn Sætervadet
(@skogtroll)
11. oktober 2020 22:37  

I motsetning til de fleste her kom jeg fra Svartbekken. Trillestien var glatt i dag og noe sølete, men jeg kom meg greit over. Syklet til der skiløypa tar av. Klarte å komme meg litt for langt øst i starten, men da jeg så igjen skiløypa og tok skarps vest fikk jeg øye på vannet og snart også på gjerdet. Gikk rundt dette og rett ned på posten. Returen mot startpunktet gikk over noen koller. Stedvis noen tråkk/stier, men disse ble borte for meg. Gikk likevel greit å komme tilbake til utgangspunktet.

Litt underlig vær i dag, sol - lyse skyer og litt nedbør,, alt på en gang.

Ingunn

SvarSitér
Del dette