Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-23 Nedre Skortjern

5 Innlegg
5 Deltakere
9 Liker
861 Visninger
(@synnove-kjaerstad)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden
Innlegg: 69
Trådstarter  

Denne broen har jeg passert et ukjent antall ganger både sommer og vinter uten å vite noe som helst om fløtingen, rennen og dammen her! Det var tydelig at det allerede hadde vært folk før oss ned til posten. Vi fortsatte bort til Katnosa etterpå. Siden vi ikke så tegn til folk, forserte vi det elektriske gjerdet og hygget oss på stabburstrappen og mimret om "før i tiden". På returen så vi heldigvis ikke noe mer til alle kuene vi passerte på veien nedover. Fin post!

Synnøve


   
Sitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 25 år siden
Innlegg: 67
 

Også en grei sykkelpost, men merk at posten er plassert i noe tett gransnar nedenfor brua og kan være vrien å se.

 

Retur tilbake mot Snøploghøgda og videre mot Stryken.

 

Da ble det 3 poster i dag 🙂

 

Hilsen Torgeir S

Post 23 Nedre Skortjen

 Bildet: Nordover fra brua.


   
Morten Møst, Synnøve Kjærstad, Liv Paltiel og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
(@jarle)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 116
 

En veldig grei post. Og her har vel de fleste av oss vært mange ganger. Men nedenfor dammen ved posten har sikkert de færreste av oss vært. Interessant å lese om tømmerfløtingen i området. Etter postbesøket syklet vi bort til Katnosa gård hvor vi tok en rast i sola med flott utsikt mot Katnosa. For en herlig dag! Ferden gikk så videre til Sandungen, Manntjern og Nordre Djupdalstjernet.

Jarle


   
Nina Didriksen og Synnøve Kjærstad likte dette innlegget.
SvarSitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden
Innlegg: 140
 

6. av 12 poster i dag. Takknemlig over at denne var ved veien. Utslitt ble det en rast på brua. Så var det videre til posten ved Stryken og deretter Hakkloa osv osv.

Karl Georg


   
Nina Didriksen og Synnøve Kjærstad likte dette innlegget.
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
 

Du verden så mye lettere det går på EL sykkel - enn å gå. Det gjorde jeg sist jeg var på disse kanter.

Kom fra post 21 og over den berømte Snøploghøgda. Svært enkel post å finne. Tjernet var betydelig større enn hva jeg hadde innbilt meg. Møtte noen syklister på veien, men ingen på posten.

Ingunn


   
Synnøve Kjærstad likte dette innlegget
SvarSitér
Del dette