Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-40 Kroktjernet

24 Innlegg
14 Deltakere
30 Reactions
6,150 Visninger
(@svarktander)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

Noen som vet om det er kjørt løype for hundekjøring mot denne posten nå,og evt. Hvor man kan starte for å gå denne løypa?

SvarSitér
(@svarktander)
Kjentmann

Fant ut av det selv. 

Nå er det bare å vente på litt varmere vær 

Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
(@kristineb)
Kjentmann
Innmeldt: 6 år siden

I dag tok vi bilen fra Oslo til Harestua, og kjørte opp til parkeringen ved Solobservatoriet (det var brøyta helt fram til parkeringen). 

Hundekjøreklubben har kjørt opp scooterløype fra parkeringen og til Kroktjernet. Husker jeg rett er det skilta i retning Råsjøen. Løypa går langs Nordre Piperen, tvers over Langpiperen, og et stykke langs Dampiperen før løypa også her krysser tvers over vannet. Deretter går løypa gjennom skogen til man treffer på Kroktjernet og ser gapahuken på andre siden av vannet. Løypa går videre forbi Kroktjernet, så det siste stykket gikk vi ut av løypa og krysset tjernet. 

Vi var hele tiden obs på at vi kunne treffe på hundespann, og traff på to stykker. Vi ble fortalt at et strekk mellom Dampiperen og Kroktjernet er spesielt bratt og lite gunstig å treffe på hundespann i full fart. Vi valgte derfor å ta av skiene akkurat dette strekket. 

Det funka greit å gå i scooterspor, det var deilig å komme ut på tur og topp med matpause i gapahuken!

SvarSitér
(@beatyschka)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Tusen takk til kristineb for innsatsen 13. mars. Voldsomt inspirerende.

Samboer jeg kom sent av sted etter å ha sett på TV-sport hele morgenen og hele formiddagen. Det mest utfordrende var kjøreturen opp til P-plassen nedenfor Solobservatoriet. Slike halvskumle veier oppover i Oslomarka gjør meg ganske  på tuppa av og til. Godt å ha med en stødig og flink sjåfør. Selve turen til posten er bare kos. Vi møtte også to hundespann. Følte at vi kanskje ikke var velkomne i løypa, men kjørerne var bare hyggelige.

Solobservatoriet i det fjerne

Ellers oppfordrer jeg flere til å benytte skiføret nå.
Det er ikke sikkert vannene vil holde så mange ukene.
Dette er min lille gullpost (40), men skal ha alle. Har aldri kommet så langt så fort. Det er en grunn - korona.

Hundeløypeskiltet

Kristin Bøe, Liv Paltiel og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann

@beatyschka

Gratulerer med gullet Beate.

Ingunn

SvarSitér
Side 4 / 5
Del dette