Tåkebuer snakket meteorologen på NRKs fargefjernsyn om i går. Spennende! God tur! Hilsen Nina Parkerte i Bekkevarvegen der blåstien begynte. Etter ca 1.5 km ta blåstien til venstre. Den går rett til skogsbilveien. Derfra rett opp til tårnet - og skodda! Imponerende byggverk! Ca 6 km tur/retur på god sti. Med tanken på at vi ikke fant post 15 Såta for noen dager siden - så tenkte jeg at denne kan jeg ikke unngå å finne. Vi dro av sted med aurisen. Mildvær og tåke. Jeg syntes det ble en lang biltur, men det var vel fordi Rv 120 er stengt syd for Ask. Vi kom inn på 120 østfra til slutt og fulgte denne til Eltonåsen. Hadde med oss ski, men det er det ingen som har brukt på veien opp til Raudfjelltårnet. Masse fotspor. Greit å følge veien opp til fots opp til en slags rundkjøring. Derfra fortsatte tråkket 500 m langs blåmerket sti. Her var det ikke mange som hadde gått de siste dagene. Det gikk, bare med noen få virkelig plump helt til bånn. Men hvor lenge dette vil vare er usikkert. Så mildt som det er nå vil ikke snøen holde i mange dager. Tårnet. Begynnelsen på tråkket. Fin post! Jeg parkerte på grusveien i svingen før betalingsregistreringen og jogget derfra. Det ble en fin joggetur på drøyt 6 km tur/retur. Etter å ha kjørt familien til Gardermoen, ble det to fine poster på Romeriksåsens østside. Det regnet katter og hunder tidlig på dagen, men sprakk opp i 14-tiden da jeg tok beina fatt oppover bomveien. Både svarte og hvite sauer møtte jeg, men ingen tobente. Flott tårn! Klatret til topps og skimtet OSL mellom skyene. Takk for turen!
Selve tårnet er riktig fint. Ser solid og kraftig ut. Utsikt var det nesten ikke. Enkelte fly kom brummende over oss, men vi så dem ikke.
Tilbakeveien tok vi via Rv 178 til Jessheim, og deretter E6.