Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-50 Salstein  

RSS

Nina Didriksen
(@ninad)
Imponerende aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
15. september 2020 11:45  

FE3C6625 190B 46BC B457 970056DDDC70

Her gikk vi fra Finstadjordet og over en gangbro over Søndre Tverrvei. I buskaset lå et veltet treskilt som lignet på et av Skiforeningens «utfartsskilt», men jeg har ikke klart å finne ut om det er et slikt. Teksten er i så fall på undersiden. 

Det er grei sti til posten, som ligger i et litt grusjete skogholt. Her tråkket vi litt rundt, det ble noe (for)virring fordi vi så etter både en geocache og posten samtidig - og de er ikke på samme sted. Men vi fant heldigvis begge to 🙂

Jeg lurte litt på hva som er den omtalte steinen, fordi jeg innbilte meg at den er mye større. Men det er nok den rett ved posten, den med en liten knekk på. Fint hvilested!

Dette emnet ble endret for 2 uker siden av Nina Didriksen

Hilsen Nina
God tur!

Sitér
Stikkord
Ingunn Sætervadet
(@skogtroll)
Intenst aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
23. september 2020 00:15  

Jeg kom også på gangbro over Tverrveien fra Finnstad. Men her er det mange stier, kom litt for langt vest først, fant mye rester etter tidligere bebyggelse. Mellom disse går det en sti mot øst, fulgte denne og kom ned til steinen. Trodde som Nina ut fra bildet at den var større enn hva den er i virkeligheten. Steinen ligger rett ved stien hvor du finner både postoppslag og historieoppslag.

Ingunn

Nina Didriksen likte dette
SvarSitér
Tor Sandby
(@tor-sandby)
Nytt medlem Kjentmann
Innmeldt: 13 år siden
27. september 2020 18:38  

Vi tok posten fra motsatt retning av det Nina og Ingunn gjorde. Vi kjørte E 18 til Nygårdskrysset og tok av retning Fv. 154. Med det samme vi hadde krysset E-18, tok vi til høyre og kjørte Nygårdsveien til den stoppet med et forbudsskilt. Deretter på grei vei innover i skogen. Etter noen hundre meter delte veien seg, og vi tok til høyre. Etter ytterligere noen hundre meter stoppet veien, og vi gikk stien til venstre. Flatt, lettgått terreng på (drifts)vei og god sti gjennom delvis tett skog. 

Tor

Nina Didriksen likte dette
SvarSitér
Del dette