Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-13 Lysegrana  

RSS

Nina Didriksen
(@ninad)
Imponerende aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
15. september 2020 14:01  

4F607628 10F9 4C23 8D5E 8B3D80E874F2

Flaks med kveldsvakter rett etter lansering, de kan utnyttes 🙂

Her ble det sykkel inn, og posten er jo rene drive in-en. Litt vanskelig å ane treets dimensjoner der det står gjemt innimellom andre. Men store trær er gøy, jeg lagde faktisk en oversikt en gang, den står som en faktaboks i denne artikkelen: Tryvannsgrana er død.

Mens jeg sto der hørte jeg stemmer nedi lia. Det viste seg å være to damer på tur, med heftet i hånden. Litt senere møtte jeg to godt voksne syklister, og jeg mistenker at også de skulle innom grana. Populært tre!

Hilsen Nina
God tur!

Synnøve Kjærstad likte dette
Sitér
Ingunn Sætervadet
(@skogtroll)
Intenst aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
17. september 2020 11:22  

I går ettermiddag fikk jeg med meg en nabo som aldri hadde vært i disse trakter for å ta denne posten. Startet fra Skansebakken og tok veien/blåstien forbi Lysegårdene. Denne stien brukte en del av oss for å ta posten på Stutteskallveien i forrige hefte. Nå har det ganske forandret her, nesten så jeg ikke kjente meg igjen. Stien var tilvokst og tildels litt trang å gå mellom småtrærne. Oppe i høyden hadde ett stort tre falt ned og sperret stien, her var det ett virvar av andre nedfalte trær, men med en liten runde kommer du forbi. 

Kom inn på veien og passerte den før omtalte posten, utsikten var like fin nå selv om det blåste en del. På veien ned mot Lysdammen så vi toppen av grana, den ruvet godt i terrenget. Posten var enkel å finne. Det ble en kafferast ved demningen før turen ned og rundturen fullført.

Ingunn

Synnøve Kjærstad, Jarle Karlstad, Liv Paltiel og 2 personer likte dette.
SvarSitér
Synnøve Kjærstad
(@synnove-kjaerstad)
Svært aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
19. september 2020 16:55  

I dag passet det med en kort tur på elsykkel. Det største problemet her er å velge rasteplass. Det ble matpakke ved Midtre Lysedam og kaffe oppe ved utsikten ved Stuteskallen, så slapp jeg å velge. Fin post!

Synnøve

Nina Didriksen og Liv Paltiel likte dette.
SvarSitér
Del dette