Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-03 Bøsetra, ved utsikten

6 Innlegg
5 Deltakere
16 Liker
1,219 Visninger
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
Trådstarter  

Etter å ha parkert på utfartsparkeringen på Solli tok jeg skiløypa til Bøsetra.  Denne er helt fin å gå. Men det er dårlig med merking. Etter å ha godt forbi bommen ved parkeringen tok jeg 1. skiløype til venstre, kort etter bommen. Du skal stort sett gå oppover her til du er på posten. Løypa leder deg opp på en god traktorvei, ta til høyre her og følg denne til du står ved sauebingen. Til venstre for denne står skiltet som viser bl.a. til Bøåsen, der du møter et nytt dele holder du fortsatt til høyre og følger denne til setra.

I dag var det klart og flott. Det har blitt en fantastisk utsikt her - til tross for at det ikke er så høyt, etter at du har hugget. Jeg nøyde meg med turen hit, men satt lenge ved bålplassen rett nedenfor postoppslaget og hygget meg i solskinnet.

Ingunn


   
Liv Paltiel, Kari Lohne, Synnøve Kjærstad og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
Sitér
(@klohne)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden
Innlegg: 18
 

I går ble det en liten kveldstur til denne «nærposten»

Kort tur med fin utsikt!

Aller finest her er det når det er fint skiføre, da kan man gå nesten alene i flotte løyper, mens alle andre velger andre løyper fra Solli parkering. 


   
SvarSitér
(@lyderhorn)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Innlegg: 5
 

Nydelig utsikt fra denne posten. I dag kunne vi se langt utover Oslofjorden. Vi tok oss tid til å studere restene av husgeråd i den forfalne seteren gjennom hullet i veggen, og prøvde å forestille oss hvordan de hadde det, de som bodde der en gang i tiden.

Vil du ha en litt lengre tur, var det veldig fint å fortsette over hogstfeltet og følge blåstien via Heiahytta til Asdøltjern. Fint sted å raste. Tilbake la vi veien om Myggheim. En veldig fin runde på gode stier og i vakkert terreng. Har aldri sett så mye frisk grønn mose samlet i ett område.


   
SvarSitér
(@klohne)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden
Innlegg: 18
 

Nå er det flott å ta denne posten på ski! 

Gjenbesøk besøk i dag, pauseplassen ved posten var ledig selv på denne flotte søndagen. 

Det er krevende å få parkert på Solli for tiden, så jeg tok turen fra Kraft ved Tranby, fin runde!

0624D883 D886 48D0 8D3C 93E97CDBBBE2

 


   
Liv Paltiel likte dette innlegget
SvarSitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 87
 

Siden vi hadde kjørt helt til Sollihøgda for å ta Menuetten var det naturlig å plukke en post til i dette området. Det blir jo fort 12-15 mils kjøring til disse for oss fjerne poster. Turen gikk derfor videre til Solli og målet var Bøsetra. En enkel og ukomplisert tur med tilrettelagt vei helt fram. Skiltet og greier, det var bare å nyte turen.

Heldigvis var soppnettet med, for her var kantarell-sesongen i full gang, det var gult både her og der.

Et flott sted, spesielt etter at hogsten hadde åpnet landskapet. Mye folk, og mye sau - som overhodet ikke var redd for folk. Opptil flere som overfalt oss og avkrevde oss mat, noe vi ikke hadde. Typisk ungdom - gress er ikke godt nok lenger...nå skal det være påsmurt for at det skal aksepteres.

Et par geocacher på veien beriket også turen. Men alt i alt var dette en tur for å krysse av i boka, sikker langt finere på vinteren, noe andre innlegg viser tydelig.

 


   
Morten Møst og Kristin Bøe likte dette innlegget.
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
Innlegg: 108
 

I går morges ble det søndagstur her. Det er laaaaangt opp fra Asker, så man føler virkelig man er langt til skogs på Solli. Mange sauer, men lite folk. Lett å finne frem på fine, men våte stier. Morsom gammel seter å beskue, og gikk ut geocachen helt syd på åsen på returen. Flott utsikt ned mot fjorden. 

Takk for turen!

KM 20 03 2
KM 20 03 1

   
Gunnark, Hans Löwe Larsen og Kari Lohne likte dette innlegget.
SvarSitér
Del dette