Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-10 Lommedalsbanen

6 Innlegg
6 Deltakere
7 Liker
1,203 Visninger
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
Trådstarter  

Hei 

Selv om ikke slippet av ny bok ble som vi ønsket ble det en hyggelig dag ved posten, ikke minst takket være værgudene som var på vår side. De frivillige ved banen hadde lagt til rette for at vi skulle få se noen av deres klenodier og vi fikk til og med litt historie fra en av de frivillige. Her kunne vi sitte behagelig på benker og bord, nyte medbrakt eller kjøpe i kiosken og utveksle erfaringer og forventninger med andre likesinnede.

Takk til arrangørene!

For mange blir dette sikkert en drive inn post, vi som var der på slippet måtte gå enten fra Bykrysset (hvor bussen også stopper) eller på hyggelig sti fra Tobonn.

hilsen Ingunn


   
Nina Didriksen og David Aleskjaer likte dette innlegget.
Sitér
David Aleskjaer
(@david-aleskjaer)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Innlegg: 8
 

En fin dag i Lommedalen! Endelig ny kjentmannsbok! Reine julaften!

Blogget litt fra dagen.  

vafler
kare
lommedalen
Dette innlegget ble endret for 4 år siden 2 ganger av David Aleskjaer

   
Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden
Innlegg: 140
 

Jeg tok en omvei til denne posten. Jeg syklet inn Sørkedalen og opp til Damtjern hvor jeg så over til Hønefoss og deretter bar det sydover til jeg kom til Lommedalen. Fint sted, dette her, ante ikke at det eksisterte en Lommedalsbane. Syklet så stor omvei siden jeg tok 7 poster før denne samme dag.

Karl Georg


   
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
Innlegg: 108
 

Besøkt søndag 25.10.20 - en dag med utfordrende høstvær som førte til urbane poster. Etter vandring langs Lysakerelven og post 7 gikk turen til Lommedalen. 

Forbauselsen var stor da vi oppdaget ny bom ved innkjøringen. Den må ha kommet til i nattens storm. 

Spennende vandring langs sporet med 9-åringen. Vi ble enige om at vi må komme tilbake en gang toget er i drift, det blir nok post-corona skal vi tro infoplakatene. 

Takk for turen!

Ny bom:

KM 20 10 1

Sporvandring:

KM 20 10 2

   
Lene og Liv Paltiel likte dette innlegget.
SvarSitér
 Lene
(@lene)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Innlegg: 63
 

Et imponerende museumsanlegg, men ikke noe liv og leven her så lenge museumsbanen må holde stengt pga. koronarestriksjonene. 


   
SvarSitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 25 år siden
Innlegg: 67
 

@karlgeorg

Dette er jo egt. en drive-in post, men turfølget av o-løpere valgte en trasse fra posten ved Øyervannsdammen ( post 8) og over Vensåskollene til jernbanen i Lommedalen. Vrient å gå pga. mye nedfall av trær som hadde knekt som fyrstikker i vinter og sperret stiene.

Rast på en solfyllt kolle og regnet holdt seg unna.

Returen tilbake til Burudvann gikk langs østre side av dalen og videre forbi golfbanen- en adskillig lettere vei å gå. Men vårkvelden var herlig- fuglene sang og trærne hadde grønt slør.

Torgeir 


   
Nina Didriksen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Del dette