Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-34 Svenskemuren

7 Innlegg
7 Deltakere
11 Liker
695 Visninger
(@synnove-kjaerstad)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden
Innlegg: 69
Trådstarter  

Besøkt for annen gang i dag og med hyggelig følge. Nydelig område, men HLF'ene er desverre ankommet. I dag kom vi fra Sognsvann på umerkede stier. Forrige gang kom jeg fra Brekke. For folk som ikke er så kjent og som kommer med bil når det er stor utfart; På Låkeberget P i Maridalen er det nesten alltid plass. 

Synnøve


   
Nina Didriksen, Kari Lohne, Hans Löwe Larsen og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
Sitér
(@knutsk)
Kjentmann
Innmeldt: 2 år siden
Innlegg: 6
 

Var der i går, ingen HLF, men en flått, som ble børstet bort. Imponerende mur!


   
Synnøve Kjærstad likte dette innlegget
SvarSitér
(@sande)
Kjentmann
Innmeldt: 6 år siden
Innlegg: 14
 
E9ADC6F5 B40B 479E 92BA 615D50791498

Vi parkerte på Låkeberget siden vi skulle vidre til Krutthuset.  Vi fulgte blåmerket sti helt til posten.


   
Synnøve Kjærstad likte dette innlegget
SvarSitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden
Innlegg: 140
 

Siden jeg bor bare 1 km unna, måtte jeg øke vanskelighetsgraden litt. Tok posten på en joggetur i mørket med hodelykt. Fin tur!

Karl Georg


   
Kristin Bøe likte dette innlegget
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
 

Siden jeg for tiden er avhengig av offentlig transport og holder til godt vest for byen, valgte jeg å starte fra Sognsvann da det er fine kommunikasjoner ditt som lar seg kombinere med transport vestover.

Dette er ett område av marka hvor jeg ikke beveger meg veldig ofte og velger å safe ved å bruke merkede stier. Fulgte Ankerveien fra vannet og, forbi Svartkulp (høyre side av veien), ved veidele tok jeg til høyre og fikk gjensyn med nedre Blanksjø, litt lenger inn og her kom blåstien som tok meg øst - og sydover. Fulgte blåstien helt ned til posten som var lett å finne med svenskemuren.  Litt av ett byggverk og i god stand for alderen da den neppe har vært vedlikeholdt i alle disse årene. 

Tilbake gikk jeg opp til stikrysset som var godt merket, neste kryss og blåsti ned til Sognsvann. Underveis på denne stien traff jeg på deler av muren igjen.

Ingunn


   
Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
Innlegg: 108
 

Besøkt i går, 16.3.24, dagen da en skikkelig snestorm inntok Østlandet. Gardermoen stengte, trær veltet og kjøreforholdene var vanskelige. Jeg hadde egentlig tenkt meg oppom posten ved Krutthuset også, men der sperret et tre Gamle Maridalsvei. Se bilde.

Parkerte på Korsvoll og hadde en fin tur på beina tross kraftig snefall. Blir skiføre her igjen i løpet av dagen! 

Svenskemuren husker jeg godt fra en av mine aller første geocacheturer for mange mange år siden. Alltid et interessant skue. 

Takk for turen! 

20240316 131554
20240316 141912
20240316 140434

   
Nina Didriksen, Wenche Melbye og Kari Lohne likte dette innlegget.
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 288
 

Postet av: @jokkolokko

Svenskemuren husker jeg godt fra en av mine aller første geocacheturer for mange mange år siden. Alltid et interessant skue. 

Det gjør jeg også! Geocaching har noen lærerike sider 🙂 Har gått der noen ganger i årene etterpå, det har vært turoposter i området. 

 

Hilsen Nina
God tur!


   
SvarSitér
Del dette