Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-42 Kirkebyhøgda

6 Innlegg
4 Deltakere
16 Liker
176 Visninger
Kari Lohne
(@klohne)
Kjentmann
Innmeldt: 18 år siden
Trådstarter  

Flott terreng ved posten!

Fulgte anbefalt skogsbilvei oppover, den var bratt! Heldigvis fant jeg ut at turen kunne kombineres med Stolpejakt, så da ble det noen noen nødvendige stopp på veien.

Nydelig sti ut til posten! Så vidt jeg kan se, er pila i boka plassert litt feil, så stien måtte følges litt lengre enn jeg trodde. Men posten er lett å finne!

På veien førte Stolpejakten meg opp til gruva på oversiden av stien ut til Kirkebyhøgda. Det er kanskje den omtalte tidligere post 92-30 Gruva for Oppegårdskollen?

Dette emnet ble endret for 3 uker siden av Kari Lohne

Synnøve Kjærstad, Engel Ski og Nina Didriksen likte dette innlegget.
Sitér
Engel Ski
(@engelski)
Kjentmann
Innmeldt: 2 år siden

Følgte ikke anbefalt skogsbilvei og bushet til posten i delvis bratt terreng. Ble angrepet av knott hele veien så det var nok ikke lurt. I tillegg adopterte jeg 7 små edderkopp som jeg fikk med meg hjem. De dukket opp ved middagsbordet !!!

Ja, pilen var feilplassert. Gps koordinatene var også feil. Heldigvis lå posten ca 100m lengre frem rett ved stien. Takker ditt innlegg Kari fant jeg posten. Fra turens høyeste punkt begynner stien å gå ned til en myr parti. Man mister ca 5 -10 høydemeter før den begynner å stige noenlunde det samme. På venstre siden ligger posten. T/r fra kirken gikk jeg 8km (kom tilbake på skogbilsvei 🙂 )

Korrigert gps på posten:

60 deg 06.55 Nord

10 deg 54.28 min Øst

(dette fra app Hjelp 113 som er alltid lurt å ha med seg)

SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

ADC5DA2E 7CE7 470B B718 9343348A636D

Jeg tipper det var hjortelusfluer og ikke edderkopper du fikk med deg hjem, @engelski!

Hilsen Nina
God tur!

Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
Engel Ski
(@engelski)
Kjentmann

@ninad omg! Ja, det stemmer. De er svært robust og stortrivdes i det som jeg har igjen av håret. Heldigvis ble jeg ikke bitt (som jeg vet)

Morten Møst og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
Engel Ski
(@engelski)
Kjentmann

C45849F4 6AAA 4BAF ADB9 1027131F90E1

Kristin Bøe og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
Erik Haugros
(@erikhaugros)
Kjentmann
Innmeldt: 12 år siden

Jeg tok det motsatt. Ned gjennom skogen. Opp fulgte jeg stien, for jeg måtte få med meg stolpepostene. Da ble det Oppegårdskollen rundt. Jeg sleit litt med å finne stien mot Krkebyhøgda. Heldigvis hadde jeg en svart stolpe på veien. Den lå ved den svære gruva. Stien er fin, og posten er lett synlig, men som observert plassert litt feil!

Morten Møst, Synnøve Kjærstad, Kristin Bøe og 2 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Del dette