Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 24-10 Radiostasjon Pipit

12 Innlegg
11 Deltakere
34 Reactions
1,952 Visninger
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

Hei

Jeg tok også denne posten fra Sollihøgda og fulgte samme rute som deg til posten.

Ingunn 

SvarSitér
Ingeborg Roald
(@ingeborgpersonligcoach-no)
Kjentmann
Innmeldt: 7 år siden

@skogtroll I dag startet jeg fra pakeringen litt lenger "inne" en Solihøgda, Toresplassveien; og gikk rundt vannet til DNT hytta Mustakroken, fikk registrert den og da er alle DNT's markahytter besøkt med app registrering 🙂 . Derfra gikk jeg via Kollen, ned til Avtjernsetra - en nydelig tur med stedvis fantastisk utsikt - ned til den tidligere nevnte nye veien = spurte og fikk lov å gå over broa og inn på kjøreveien opp til posten, en varm og kjedelig grusvei som stort sett gikk oppover.  Derfra gikk jeg Inguns vei opp til Solihøgda og videre inn til bilen.  Ble en flott rundtur på 12 km, tidvis svært varmt - men klager ikke.  Litt problemer med bare legger og brennesle, både ved posten og delvis på stiene.   Forklarte mannen jeg snakket med at det ligger en post der inn og at det var lurt å sette opp skilt at det var greit med gangvei / sykkelvei dit, han skulle si ifra...

Dette innlegget ble endret for 11 måneder siden 3 ganger av Ingeborg Roald

Hans Löwe Larsen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Arbeidet med ny vei er nå tilnærmet ferdig, og det er grei adkomst fra Skoglund ( dog en lite pen P-plass med mange bilvrak...)

Men det er en ny skogsvei BRATT opp åsen som bringer deg opp de verste stigningene; videre via blåstien til posten.

Denne nye veien er så bratt og i tillegg dekket med grov grus , så ikke sykkelvennlig. Men ca. en halv time opp og det samme på returen er jo greit nok.

Kart: Se vedlegg.

Torgeir

Kart post 10

Hans Löwe Larsen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Victor Hansen
(@vahansen)
Innmeldt: 8 år siden

Litt skremt av advarslene om byggearbeider & co valgte jeg å gå av bussen lenger oppe, på holdeplassen Solbakken, den siste i Bærum og med Ruter-takst. Derfra litt nedoverbakke langs E16 og vestover inn Sakseveien. Etter rundt to hundre meter er det et postkassestativ på venstre side hvor det starter en fin sti. Den kommer inn der jeg har tegnet inn en rød runding på kartet til Torgeir:

Skoglund med ny E16

Årets Flaggspretten-kart Høgbrennåsen har o-poster i nærheten og går opp til Sollihøgda i nord: https://www.turorientering.no/next/orienteering/organizer/280/courses/4597

Sesongslutt 12. oktober.

Morten Møst, Atle Berntsen og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Først en ego-sentrert melding:

Dette ble en stor test for vårt team. Hans har fått "nytt kne" og var klar for en test 4 uker etter operasjonen. 3,5 km og 125 høydemeter burde være en god test, og det gikk kjempefint! Da er det håp for de 23 gjenværende postene i boka.

Deretter turrapport:

Det var for øvrig flott å se den nye utfartsparkeringen som er anlagt under den nye motorveibroen. Ferdig asfaltert og malt er den klar til å ta i mot besøkende. Nå er følelsen av at bilen kan bli demontert og solgt mens du er borte kraftig redusert. 3 HC-plasser i henhold til regulativet er det også plass til, men det er tøffe HC-folk som skal ta fatt på bakkene her...???

Vi fulgte - som så mange andre - nyveien til toppen der den ender. Deretter over enga til blåstien, over et gjerde med en forbilledlig kvalitestrapp og bort til posten. Samme vei tilbake. Et fantastisk drivhus satt sammen av gamle vindu fikk vi også se på turen.

Vi er i gang igjen!!

Nina Didriksen, Gunnark, Kari Lohne og 2 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Side 2 / 3
Del dette