Syklet fra Sjonken via post 38 ( bru over Rotua) og hadde lest meg opp for å unngå å lete. Dessverre er beskrivelsen i heftet noe feil- posten ligger IKKE i dalen, men på en knaus ca 10-15 meter vest for bekken. Og det hjelper ikke at postoppslaget er "gjemt" bak en gran mot nord og ikke synes når man kommer opp fra sør.... Men posten ble tilslutt funnet og med 20 gr og sol i dag og søte små lam langs veien, ble det en fin dag i marka. Syklet rundt Bjertnessjøen på retur. Bildene viser posten sett mot sør, samt Råsjøen. Torgeir Lørdag 21.3.26 ble det en nydelig lang runde i Romeriksåsene med postene 38-37-36. I alt ca. 40 km. Vår i luften, stråelende sol, men nattekaldt så føret var bra. Noe rusk i løypene et par steder, men fine forhold stort sett overalt, spesielt i løypene som går på skogsbilvei. Kom fra Sjonken, opp til Råsjøen og valgte løypa forbi Jaktslottet og sør for vannet bort til vestenden. Kan hende isen holdt, men tok ikke sjansen. Gikk så på ski på veiskulderen østover til rett sør for posten. Opp lia valgte jeg å la skiene stå. Skaren holdt delvis, og snøen er ikke så dyp. Igjen møtte jeg jegeren fra post 38, så vi fant posten sammen og fikk en hyggelig prat og rast, før han vendte nesen mot Sjonken igjen og jeg fortsatte mot Bæ-Bu. Morsom og ganske utfordrende post langt fra alt. Lia og Bjørneåtedalen sett fra skiløypa sør for Råsjøen: Utsikt fra posten: