Slik gikk ski-løypa den gangen på 70-tallet da det var post der. I dag er løypa sørover fra tjernet nesten grodd igjen. Torgeir Dette er ikke mitt nærmiljø, men fin tur ble det. Endelig en dag med sol! Jeg kom også opp stien vest for hotellet. Etterpå fortsatte jeg sydover forbi Endtjern til Fiskelausa hvor det ble matpause. Jeg gikk veien tilbake. Med piggstøvler var det helt uproblematisk i dag, og det hadde antagelig gått bra uten også nå. Spennende post på et sted jeg aldri har vært før. Synnøve Jeg rakk også denne i år, med ankomst opp den fine stien fra Losby. Det var et "rede" i stien, som var nokså tematisk korrekt: En riktig fin sti, men med bra stigning. Stigning i opplevelsen ble det også ved posten, der familien Vesle-Bernhard overraskende tok i mot meg: Jeg fikk deretter med meg en ny geocache, jeg møtte Beate, og jeg fortsatte mot Drettvannet. Dit valgte jeg stien på vestsiden av Endtjernet, det var ikke helt heldig, så ta ikke den. Godt Nytt År ønskes fra Pål Julekurven i kjentmannskalenderen var fint turmål en 2. juledag. Vi gikk opp lia bak hotellet og det ble et gjenbesøk på kjentmannsposten for min del og førstegangsbesøk for turfølget. Deretter passerte vi stedet der det hang en urpost ved Endtjern,dette besøkte jeg tidlig i høst, uvitende om at det kom en ny post i området. Deretter var vi nr. 2 som skrev oss inn i loggen i den ferske geocachen med kjentmannstema, selv om den henger litt unna urpoststedet. Til slutt kunne vi lese og notere stikkordet på julekurven. Fikk i gang et bål i ly for vinden, ved Fiskelausa, og hilste på dagens tredje turfølge med kurvbesøk på dagsordenen. Takk for en hyggelig kalendertur i desember! Piggskoene var gode å ha på deler av turen, slik de andre har beskrevet. God tur! Hilsen Nina