Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 24-50 Hylligrava

10 Innlegg
8 Deltakere
22 Reactions
1,472 Visninger
(@gunnark)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Jeg har lyst til å ta denne posten selv om det er langt unna Rykkinn. Etter sjekk i togtabellen ser jeg at jeg vil bruke ca. 3 timer t/r med buss/tog hjemmefra. Dette er uten forsinkelser. Gangturen fram og tilbake til posten fra stasjonen tar vel rundt en time. Derfor er det noen av oss som foretrekker kortest mulig distanse med bil til steder som ligger avsides til😊  

SvarSitér
(@erikhaugros)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden

@gunnark Du har et poeng. Poster i ytterpunktene er problematiske. En burde kanskje ha tilrettelagt kompiskjøring - med bil?

SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden

@erikhaugros Jeg er i ytterkant av denne trådens tema nå, men her passer det å minne om temamappen "Det sosiale hjørnet" og dens forsøksvise beskrivelse: "Her kan du se etter turkamerater, muligheter for kompiskjøring til fjerne "bilposter", nyheter om kommende samlinger, med mer."

SvarSitér
(@erikhaugros)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden

En perle. Flott at det ble en post her, for dette er i utgangspunktet helt i ytterkant for postenes sirkumferens! 

Masse kulturhistorie. Det som står på infotavla er bare en brøkdel. Slå opp på Wikipedia og Hylligrava. 

Veldig greit å bruke jernbanen, går hver time begge veier. 

I dag 9. mars var det snøfritt og tørt og fint turvær. Mange turgjengere var også ute. En kan forlenge turen som en rundløype eller gå opp på Tårnåsen der det visstnok har stått et utsiktstårn.

På Hyllibråten, betegnes som en husmannsplass, var det tomt. Fælt at et sånt fint sted står uten bosetting. Stedet er som et museum. Bare gården kunne ha verdt et besøk? Det føles helt naturlig å gå gjennom tunet. 

Selve grava må ha vært til en viktig person? Takk til Skiforeningen for denne unike muligheten for et besøk på et forhistorisk sted! 

Hans Löwe Larsen og Gunnark likte dette innlegget.
SvarSitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

På vei hjem fra hytta ble det " en sving" innom denne posten; dermed ble kjøringen minimert. Parkerte ved jernbanen og på en vaklevoren bru over Hylli-bekken, var ferden videre mot posten grei. Møtte flere mennesker ved posten, som dog ikke var postjegere (!)

Bråtan gård var en perle, som så ut til å råtne sakte opp, dessverre.

Takk for forslag til rute-beskrivelse i Forumet!

Retur samme vei og E18 videre til Oslo.

Bru over Hyllielva
Hylli grava

Hans Löwe Larsen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 2 / 2
Del dette