Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 26-15 Vannreservoar badet i Sørkedalen

7 Innlegg
4 Deltakere
11 Reactions
65 Visninger
Pål V. Schage
(@paalv)
Kjentmann
Innmeldt: 25 år siden
Trådstarter   [#596]

En fin liten ettermiddagstur hvis man tar korteste vei opp, elgen viser vei til stien.

IMG 4140

Nokså vått i dag, men jeg kom meg tørrskodd frem og tilbake ved ungdommelige hopp fra tue til tue.

Pål

Morten Møst, Nina Didriksen og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
Sitér
Pål V. Schage
(@paalv)
Kjentmann
Innmeldt: 25 år siden
Trådstarter  
IMG 4136

SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

Jeg tok av fra asfaltveien omtrent ved elgskiltet. De gamle kjøresporene oppover deler seg et par steder, så følg litt med. Samtidig begynner det å bli et ganske tydelig tråkk nå etter kjentmannspostjegere.  

Der jeg fant det naturlig å ta mot høyre (cirka nord) i et dele hadde noen knytt en blå nylontaustump på feil sted, så jeg har flyttet den (er i blå ring på bildet).

IMG 5676

Ved posten møtte jeg en som var ute i samme ærend, vi slo følge ut av dalen (haik) og hadde en hyggelig turprat.

Veiviserelgen slik den artet seg på returen ut av skogen:

IMG 5677

God tur! Hilsen Nina

Kari Lohne likte dette innlegget
SvarSitér
(@gunnark)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

@ninad Men hvor parkerer man med bil? Eller er det best å ta Sørkedalsbussen? Har ikke skaffet meg KM-hefte enda, så mangler info.

SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Noble Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden

Mye feil skulle jeg ta om ikke det avbildede elgfareskiltet også markerer geocachen GC6Y1Z3 "Moose Spotting", som har hengt i en rot i grøfta der siden julaften 2016. Både Pål og Nina fant den da den var ny. Om andre kjentmenn på vei til eller fra reservoiret  er interessert i å studere en klassisk cache med litt klasse, kan dere jo avlegge et besøk, signere gjesteboken og henge den tilbake nøyaktig slik dere fant den. Men ikke gå i veien og pass dere for busser, biler og bicyclister, da dere.

Cachen er en hyllest til fareskilt 146.1, som" varsler at dyr ofte ferdes over eller langs vegen". Den minner oss om å ta det med ro der skogens konge liker å stå i veien.

Dette er for øvrig like ved bussholdeplass Nordre Solberg, der bussen til Sørk stopper.

Det er ikke aldeles uvanlig at det dukker kjentmannsposter der jeg har en geocache fra før. Men akkurat denne så jeg ikke komme.

Nina Didriksen, Hans Löwe Larsen og Kari Lohne likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 1 / 2
Del dette