Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-29 Fuglemyrhøgda

10 Innlegg
9 Deltakere
15 Liker
1,528 Visninger
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
Trådstarter  

Dette var en ny opplevelse for meg. Fra vika NØ i Langvann går det en umerket sti sydover langs vannet på Nordmarkskartet. Dette er også en skiløype. Siden det var merket som sti forsøkte jeg meg på denne traseen, det gikk helt greit i dag. Hvordan det vil være etter mye høstregn er jeg mer usikker på at det er ganske mye myr i løypa. Stien/løypa endte rett i veien der en annen skiløype krysser. Fulgte veien forbi sydenden av Trehørningen (vannet) frem til den blåmerkede stien som går sydover over Fuglemyrhøgda. 

Vær litt obs her - særlig hvis du kommer i stor fart på sykkel. Der stien tar av er det ingen skilt som forteller deg at stien til Fuglemyrhøgda tar av her. Det er to blå ringer på skiltstaken til skiløypene og du ser blåmerkene på venstre side.

Stien var fin og stigningene behagelig også for voksne damer. Ett fantastisk område som jeg ikke har vært i før. Antydningen i heftet om at dette er en av markas fineste blåstier tiltredes. Siden den går i ganske myrlendt terreng kan den nok bli sølete ved mye nedbør. Tilbake valgte jeg å følge veien langs Langvann. 

Ingunn


   
Nina Didriksen, Synnøve Kjærstad og Liv Paltiel likte dette innlegget.
Sitér
(@synnove-kjaerstad)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden
Innlegg: 69
 

Gikk opp blåstien sydfra til denne posten i dag. Lurte på hva det var jeg ikke hadde fått med meg da jeg så skiltet, men det er det visst bare skriveleif som har vært på ferde. Det spiller ingen rolle. Dette er et nydelig område! Jeg fortsatte drøye 200 m nordover fra posten til der det er fine berg å sitte på med utsikt til nordenden av Helgern. Dette er en opplagt topp ti post for meg!

Synnøve


   
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 284
 

 

C33433B2 17EE 46B5 ADCC 83FBFA9854FB

Årets morsomste skilttekst!

Jeg er veldig glad i Fuglemyrhøgda og har vært der mange ganger. Jeg synes egentlig at noen stier kunne være umerket, slik det var her før. Det er mye mer utfordrende og stimulerende for nysgjerrigheten å finne veien selv. Det var en svak sti her før blåmerkingen kom, veldig gøy å prøve å følge den. Litt som Pershusfjell. 

Jeg håper denne posten får riktig mange besøk! Gå gjerne hele åsen over 🙂

Hilsen Nina
God tur!


   
Liv Paltiel likte dette innlegget
SvarSitér
(@jarle)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 116
 

@ninad

Ser du har taket på "løvmetoden", Nina. Ja, for vi benytter vel kun det naturen har å by på når koden skal tildekkes 🙂 ("Barkmetoden" kan også benyttes) Ellers var jeg også på denne posten i går. Fin post i et fint turterreng. Men en skrivefeil på oppslaget lever vi vel godt med.

PS: 1 HLF

Jarle

Dette innlegget ble endret for 4 år siden av Jarle Karlstad

   
Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 284
 
Postet av: @jarle

@ninad

Ser du har taket på "løvmetoden", Nina. ("Barkmetoden" kan også benyttes)

 

Bark er litt tyngre, så det sliter jeg med! Jeg har også brukt en gul lapp, den sitter klar i heftet, men i disse koronatider går vi for engangs (dessuten er ikke heftet alltid med).

Skal bli spennende å se om vi møtes på en post, Jarle! Men jeg tror du har tatt en del av de jeg har igjen 🙂

Hilsen Nina
God tur!


   
Jarle Karlstad likte dette innlegget
SvarSitér
(@ekalle)
Kjentmann
Innmeldt: 13 år siden
Innlegg: 9
 

Den fineste 2020-posten til nå ble tatt på en flott turdag (15.9.) Attpåtil med den bonus å kunne være den første til å "klippe" posten med riktig tekst på skiltet. Traff Kåre Haug ved stistart, slo følge opp og kunne bevitne utskiftingen. Dermed er vel den saken ute av verden....

Egil


   
Jarle Karlstad og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden
Innlegg: 140
 

Aldri vært der før, og satte stor pris på posten. Takk! Det var dagens 10. av 12 poster, og den siste posten jeg maktet å jogge til. Tok den fra veien på nordsiden, så det var bare 750 m på sti hver vei. Fin post å kombinere med for eksempel No time to die-posten.

Karl Georg


   
Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
(@lipa)
Kjentmann
Innmeldt: 12 år siden
Innlegg: 39
 

Det var helt nydelig i marka i dag. Dette var dagens andre post,

F1

og vi parkerte sykkelen og gikk inn fra sør. Jeg har ikke vært her oppe før, men likte stedet veldig godt. Sønnen på 4 var også blid fra start til slutt, og vi hadde en fin liten lunsjpause på toppen. Vi fant både noen få spisbare bær og plukka bort en 4-5 HLF.

Ser ikke bort fra at jeg kommer til å besøke denne posten flere ganger, og da gå inn fra nord. 

 

Etter posten gikk turen inn til Kikut med vaffel og bolle før vi dro tilbake til Hakadal og bilen. 


   
Nina Didriksen og Jarle Karlstad likte dette innlegget.
SvarSitér
(@kristin)
Kjentmann
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 43
 

Surret litt rundt i skogen fra Hakadal i dag og endte til slutt opp på Fuglemyrhøgda. Jeg har aldri vært her før men kommer nok tilbake hit -for dette er virkelig et nydelig område. Satte fra meg sykkelen ved veien og gikk stien nordfra, hadde planer om en lett lunsj ved posten. Lunsjen ble veldig fin for myggen - selv med antimyggmiddel var det jeg som ble lunsj for en gjeng med mygg. Ja, ja - de skal jo ha mat de også.

Fuglemyrhøgda

   
Nina Didriksen, Hans Löwe Larsen og Gunnark likte dette innlegget.
SvarSitér
Ingeborg Roald
(@ingeborgpersonligcoach-no)
Kjentmann
Innmeldt: 5 år siden
Innlegg: 48
 

@kristin Jeg kan bare stille meg i rosekoret for denne posten og denne høgda - for et utrolig flott sted.  Ingen mygg eller annet MEN Garmin klokka og sekkereimen kranglet under av / på taging av sekk og selve klokka smøg seg ut av reima - liten sort, tynn, avlang dings.  Satt på den lange stammen som ligger rett ved posten.  Hvis noen finner så pls.... skal opp og lete en av dagene men sånn i tilfelle 🙂


   
Kristin Bøe likte dette innlegget
SvarSitér
Del dette