Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-26 Hakklokroktjern  

RSS

Nina Didriksen
(@ninad)
Imponerende aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
13. september 2020 16:32  

En idyll! Det er noen poster som er fine å kombinere på en sykkeltur, og dette ble dagens femte etter at vi først syklet innom Skålsjøen, 007 og så avstikkere til fots til Fuglemyrhøgda og Hakkloelvens østside. 

Her satte vi syklene i veikanten og gikk inn gjennom lyng og blant trær, ca 150 meter til posten.

Er i grunnen svært imponert over turfølget, som er 80 🙂

Bevermikado:

559CB297 2578 4A01 963F 48766CDFDFE9
D46BF03C D174 4102 A5A9 B347F60CB091

Hilsen Nina
God tur!

Sitér
Synnøve Kjærstad
(@synnove-kjaerstad)
Særdeles aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
18. september 2020 20:01  

Nydelig tur på elsykkel fra Elveli i dag. Jeg tok først en tur til nordenden av vannet for å ta matpause. Det er så fint på odden der. Ca der posten var forrige gang det var post i strøket, hang det en hengekøye med noen oppi. En som hadde fisket hele natten kanskje? 

Lagret klopp.

DSC 1941

Det er allerede antydning til sti mot posten. Fint område og fin post!

Synnøve

SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Innmeldt: 20 år siden
21. september 2020 15:00  
Postet av: @synnove-kjaerstad

Det er allerede antydning til sti mot posten. Fint område og fin post!

Jeg synes det er «nytt av året» at det er antydning til sti inn til postene så raskt etter lansering. Kan ikke huske å ha sett det tidligere år. Men samtidig sier Skiforeningen at de ikke har solgt flere hefter enn vanlig. Kanskje folk bare er ivrigere etter et halvt år med korona. Stolpejakt og turorientering har jo tatt av. 

Hilsen Nina
God tur!

SvarSitér
Karl Georg Øhrn
(@karlgeorg)
Intenst aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 18 år siden
22. september 2020 21:25  

Ja, dette er en idyll men jeg klarte ikke å nyte det skikkelig. Dette var dagens 9. post, og bakkene opp til posten på sykkel tok mye av mine resterende krefter. Jeg sjanglet meg inn til posten og tilbake ved sykkelen ble det nødmat. Hadde tre poster igjen og mange mil med sykling foran meg (postene 28, 29 og 31). Vel hjemme er jeg mer sliten enn jeg noengang har vært før. Men lykkelig.

Karl Georg

SvarSitér
Ingunn Sætervadet
(@skogtroll)
Innmeldt: 16 år siden
10. oktober 2020 11:24  

Dagens andre post. Etter å ha syklet fra Åmodt konstaterte jeg at EL sykkel er en fin opplevelse, særlig for oss litt godt voksene. Tok nok turen litt langt opp før jeg gikk av sykkelen. Nærmere bestemt der selve "Kroktjernet" nesten sneier veien. Gikk greit å gå ned derfra, på tvers over odden og ut til posten. Det var ingen rasteplass under, men over berghammeren i dag. Mye vann i sundet. På turen inn til posten traff jeg en annen postjeger, godt opp i de 80! Imponerende! Vi fant posten sammen og tok oss tid til en liten rast før retur.

Flott retur med god utsikt mot vest på en flott dag i marka. Merket godt at det har blitt høst, godt å kle seg litt ekstra før alle nedover bakkene.

Ingunn

Morten Møst, Jarle Karlstad, Liv Paltiel og 1 personer likte dette.
SvarSitér
Del dette