Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-26 Hakklokroktjern

12 Innlegg
11 Deltakere
22 Liker
1,644 Visninger
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 288
Trådstarter  

En idyll! Det er noen poster som er fine å kombinere på en sykkeltur, og dette ble dagens femte etter at vi først syklet innom Skålsjøen, 007 og så avstikkere til fots til Fuglemyrhøgda og Hakkloelvens østside. 

Her satte vi syklene i veikanten og gikk inn gjennom lyng og blant trær, ca 150 meter til posten.

Er i grunnen svært imponert over turfølget, som er 80 🙂

Bevermikado:

559CB297 2578 4A01 963F 48766CDFDFE9
D46BF03C D174 4102 A5A9 B347F60CB091

Hilsen Nina
God tur!


   
Synnøve Kjærstad og Liv Paltiel likte dette innlegget.
Sitér
(@synnove-kjaerstad)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden
Innlegg: 69
 

Nydelig tur på elsykkel fra Elveli i dag. Jeg tok først en tur til nordenden av vannet for å ta matpause. Det er så fint på odden der. Ca der posten var forrige gang det var post i strøket, hang det en hengekøye med noen oppi. En som hadde fisket hele natten kanskje? 

Lagret klopp.

DSC 1941

Det er allerede antydning til sti mot posten. Fint område og fin post!

Synnøve


   
Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 288
Trådstarter  
Postet av: @synnove-kjaerstad

Det er allerede antydning til sti mot posten. Fint område og fin post!

 

Jeg synes det er «nytt av året» at det er antydning til sti inn til postene så raskt etter lansering. Kan ikke huske å ha sett det tidligere år. Men samtidig sier Skiforeningen at de ikke har solgt flere hefter enn vanlig. Kanskje folk bare er ivrigere etter et halvt år med korona. Stolpejakt og turorientering har jo tatt av. 

Hilsen Nina
God tur!


   
Synnøve Kjærstad likte dette innlegget
SvarSitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden
Innlegg: 140
 

Ja, dette er en idyll men jeg klarte ikke å nyte det skikkelig. Dette var dagens 9. post, og bakkene opp til posten på sykkel tok mye av mine resterende krefter. Jeg sjanglet meg inn til posten og tilbake ved sykkelen ble det nødmat. Hadde tre poster igjen og mange mil med sykling foran meg (postene 28, 29 og 31). Vel hjemme er jeg mer sliten enn jeg noengang har vært før. Men lykkelig.

Karl Georg


   
Nina Didriksen og Synnøve Kjærstad likte dette innlegget.
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
 

Dagens andre post. Etter å ha syklet fra Åmodt konstaterte jeg at EL sykkel er en fin opplevelse, særlig for oss litt godt voksene. Tok nok turen litt langt opp før jeg gikk av sykkelen. Nærmere bestemt der selve "Kroktjernet" nesten sneier veien. Gikk greit å gå ned derfra, på tvers over odden og ut til posten. Det var ingen rasteplass under, men over berghammeren i dag. Mye vann i sundet. På turen inn til posten traff jeg en annen postjeger, godt opp i de 80! Imponerende! Vi fant posten sammen og tok oss tid til en liten rast før retur.

Flott retur med god utsikt mot vest på en flott dag i marka. Merket godt at det har blitt høst, godt å kle seg litt ekstra før alle nedover bakkene.

Ingunn

 

 


   
Morten Møst, Jarle Karlstad, Liv Paltiel og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
(@kristin)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Innlegg: 43
 

Fikk overtalt min kjære til å kjøre meg og sykkel til Hammeren i går. Dro av gårde og kom halvveis før jeg merket at jeg bare hadde sandaler på....ikke veldig imponert over skovalget måtte vi snu og hente skikkelige sko da jeg ikke bare skulle sykle(el-sykkel) men også ta noen avstikkere til fots underveis. Ville gjerne se Bjørnsjøhelvete så satte fra meg sykkel og tuslet ned dit - flott! Neste stopp ved Hakklokroktjern - som faktisk ble min gullpost! Grattis til meg 🙂

Lunsj på Kikut i nydelig vær og videre over til Langlia via trillesti, noe som viste seg å være litt masete med tung el-sykkel men heldigvis var det nedoverbakke mesteparten av veien - hadde vært verre  andre veien.

Rundt Kringla og oppover mot Skottakrysset - jeg har vært her før men kunne ikke huske at den bakken var såå lang! Vel og bra med el-sykkel men man må jo faktisk tråkke mye selv også - var litt sliten på toppen av den bakken så bevilget meg et par striper med Kvikk Lunsj - det funker alltid. Via Heggelia, Søndre Heggelivann til Storebekk og over til Johnsrudkampen før hjemkomst til Lommedalen. Ikke akkurat kjappeste veien for å ta posten ved Hakklokroktjern men en veldig fin tur!

Ble hengekøye på meg etter middag - riktig deilig.

Hakklokroktjern

   
Morten Møst og Gunnark likte dette innlegget.
SvarSitér
Pål V. Schage
(@paalv)
Kjentmann
Innmeldt: 23 år siden
Innlegg: 49
 
2021 11 07 11.35.b

I går var det ikke særlig sommerlig, men snølaget var tynt.

Enda tynnere var det med folk i strøket her i går. En nokså hustrig sykkeltur, men Kjentmannsposter har jo alltid sin charm!

Nordre Hakklomiddagskollen fikk også besøk av meg i går, man må jo ha vært der!

Pål


   
Hans Löwe Larsen, Kristin Bøe, Beate Heilemann og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
Innlegg: 108
 

Lørdag 19.2.22 ble det en flott ettermiddagsskitur hit. T/r med Frognerseteren som utgangspunkt, med vaffelstopp på Kikut. 

Blåswixføret var upåklagelig, men i og med at jeg var ganske sent ute begynte det å tynnes med folk. Rakk vaffel på Kikut like før stengetid kl.16, og nordover Puttedalen møtte jeg bare noen som kom nordfra og skulle overnatte på Kikut. 

Jeg gikk opp bakkene til dit skiløypa møter skogsbilveien vest for Hakklokroktjern, og deretter veien rundt til vannet. Ubrøytet vei så klart, men vei gir jo litt hold, så det var ikke så tungt å gå. Siste stykket fulgte jeg vannkanten opp til det smale sundet der posten står. Svære elgspor over tjernet, ellers urørt natur. 

Stemplet inn ca. 16:30 og retur samme vei, kom akkurat inn på lysløypa ved tryvann før det var helt mørkt.

Takk for turen - dette er en indrefiletpost!!


   
Kristin Bøe og Liv Paltiel likte dette innlegget.
SvarSitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 87
 

Vår post nr. 49 i denne boken. Snart i mål...

Her tok vi nok et veivalg som ikke er beskrevet tidligere i forumet. Etter å ha tatt "Hakkloelvens østside" fant vi ut at det er tegnet en sti fra Hakkloa og opp lia til veien forbi denne posten. Den stien ville vi følge! Syklet de få hundre meterne fra stien til dammen ved Hakkloa til stistart her.

Det er en gammel driftsvei oppover lia, og den er kort sagt gjengrodd. Primært med gress det første stykket, i dag var det vått gress. Deretter myr, for så å bli vått gress for deretter å avslutte med våt myr. Kort sagt - vått.

Stien er der, og det var spor etter folk - imidlertid vil vi nok konkludere med at den er for spesielt interesserte. Det hadde vært enklere å sykle rundt. Men ikke så gøy!

Vi fant kantareller og masse multer (!!), så strabasene var ikke forgjeves.

Posten har et bredt kjentmannstråkk inn nå, så vi er muligens de siste til å besøke den? Vi har nå bare en post igjen før boken er avsluttet. Det blir dammen ved Spålen i morgen.... 


   
SvarSitér
(@gunnark)
Kjentmann
Innmeldt: 25 år siden
Innlegg: 15
 

Jeg prøvde også denne stien et stykke og ble ikke spesielt interessert i å følge den videre. Så jeg syklet rundt. Men det var før sopp og bær.

Gunnar K.


   
Hans Löwe Larsen likte dette innlegget
SvarSitér
(@lipa)
Kjentmann
Innmeldt: 12 år siden
Innlegg: 39
 

En liten innspurt for å klare minst 40 poster i denne boka også. Jeg har hatt 40-50 på alle bøker siden 96-98- boka, så kan ikke stoppe med det nå. Dette ble den første posten for dagen. Jeg sykla inn fra Hakadal. Stort sett bart, men det var noen snøflekker som måtte sykles fra Trehørningen til Fortjern. Like ved posten var det helt nylig felt et tre av beveren. Etter denne og post 27 mangler jeg bare to til 40, så det er håp. Men bare 2 år på neste bok kan bli vanskelig.  


   
Kari Lohne, Kristin Bøe og Marthe Berit likte dette innlegget.
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 314

   
SvarSitér
Del dette