Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

1980 Torkilstuhøgda

4 Innlegg
3 Deltakere
7 Reactions
186 Visninger
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden
Trådstarter   [#563]

IMG 3001
IMG 2997
IMG 2998
IMG 2999

En liten knert av en topp. Som kjent er det ikke så lett å finne utførlig informasjon om nøyaktig plassering av slike urposter, men et sted på disse nettsider står det en artikkel om denne posten, eller åsen. Det står «Torkilstuhøgda (S Movatn): På toppen 250 SØ for kollen (427 m.o.h)», og jeg velger å tro at det er snakk om 250 meter

Dagens tur startet fra parkeringen ved Movassbekken, og jeg gikk på sti og på vei opp forbi togstasjonen på Snippen. Videre på grusvei og sti, før jeg bushet i terrenget opp til toppen.

Det er ganske fin utsikt sørover fra toppen, i det fjerne så jeg blant annet profilen av ovarennet i Linderudkollen. 

Jeg så ikke noen rester av posten, men under en av de store granene lå det noe som kanskje var en plankebit. Vet ikke hvor posten hang eller om den kan ha vært en del av en post.

En dag der kuldegradene har gjort seg gjeldende, så se hvor du setter føttene, ellers risikerer du å gå på rattata.

Fint å gå i Lillomarka igjen!

Dette emnet ble endret for 7 måneder siden 3 ganger av Nina Didriksen

God tur! Hilsen Nina

Gunnark, Hans Löwe Larsen og Morten Møst likte dette innlegget.
Sitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden

IMG 4085 768x576

Idet jeg viser til ditt innlegg, har jeg gleden av å oversende en hypertekst-lenke til angjeldende urpost: https://www.kjentmannsmerket.org/2020/10/der-torkils-stue-sto-far-vi-tro/

Dette innlegget ble endret for 7 måneder siden av Morten Møst

Nina Didriksen og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
(@gunnark)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

@store-bernhard Alltid artig å lese dine betraktninger rundt fortidens kjentmannsposter for en som lenge har ferdes i og vært glad i Oslomarka. Disse lenkene kan anbefales.

Nina Didriksen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden

@gunnark Takk for den, Gunnar!

SvarSitér
Del dette