Hei! Jeg var på Skaugumsåsen i går. Da registrerte jeg at det er satt opp en posttavle til der. Så nå er det to posttavler på denne åsen! Kommer du opp den blåmerkede stien får du den "Nye" tavlen rett i mot deg. Bruker du GPS finner du fort ut at dette ikke stemmer helt med koordinatorene. Den opprinnelige posttavlen - ved den andre søylen, står der fortsatt. Jeg var ikke alene her på lørdag, men det er jo fint å se at flere benytter seg av marka på en så flott dag. Ingunn Besøkt 3.11.19 mellom hagearbeid, rydde inn hagemøbler o.s.v. Vi måtte ha oss en tur på denne ganske så fine novembersøndag. Høy himmel og et par plussgrader. Parkerte på utfartsparkeringen på Skaugum og gikk korteste vei rett opp og ned igjen. Bratt sti gitt, den 11 år gamle stivbente hund slet mest. Mye løse steiner, blant annet enn som løsnet under føttene våre og sprang hele veien til bunns. Det kunne vært skummelt hvis noen kom bak oss. Ble belønnet med nydelig utsikt på toppen. Her kunne vi se både hjem og til mange andre markante kjentmannstopper, samt ned til kronprinsens gård. Imponerende syntes 8-åringen. En del familier ute på tur - hyggelig å se - men ikke akkurat trengsel på toppen. Vi nød niste på en flott benk, men ble ikke veldig lenge på toppen. Litt surt var det jo tross alt. Takk for turen! Planleggingsdag i barnehagen gjorde at det ble skogstur i dag. Vi valgte oss Skaugumåsen. Parkerte ved utfartsparkeringa og gikk opp bratta. 4-åringen gled endel da vi gikk oppover, men klarte seg fint. Flott utsikt på toppen, og jammen var det godt både med mat og en sjokoladegullpeng som premie. Planen var egentlig samme vei ned, men minstemann valgte blåstien og jeg synes det var et godt valg for oss. Ble jo litt lenger, men fin tur. Artig gjensyn med bygdeborgen for min del. Veldig fint med kjentmannspost som lokker til besøk på dette promiente landemerket. Her hadde vi ikke vært siden den gang det var post på Djupdalsåsen for to tiår siden. I mellomtiden har det visst vokst til en del foran utsikten, men den er ennå fantastisk. Så er det flott med benk fra Hvalstad Vel ved utsikten, men så etterspurt som den var i dag spørs det om ikke vellet burde bevilge en benk til, eventuelt invitere beboerne på Skaugum til å spandere en. Som tidligere gjester til kjentmannsposten ble vi transportert til perpleksiosfæren over mysteriet med dobbelt postoppslag, men det er jo bedre med ett for mye enn ett for lite. Den vertikale ruten er ikke noe for oss, så vi gikk over Djupdalsåsen denne gangen også. Et hyggelig gjensyn. Tilbake gikk vi en ekstra omvei på en hyggelig, umerket sti til Pålsbråten, og deretter tilbake til Sem.