Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Post 18-22 Auretjernsætra  

RSS

Jarle Karlstad
(@jarle)
Særdeles aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 14 år siden
23. september 2018 22:47  

Fin "triangel-tur" fra Svartbekken. Altså ruta: Svartbekken-Auretjernsætra- Store Klattertjern-Svartbekken. Første etappe til Auretjernsætra er stedvis steinete og våt. Men videre er det kjempefin sti med moderne skilting. Og det som egentlig var høydepunktet på denne runden, var egentlig ikke setra og posten, men den smellvakre odden ved Store Klattertjern rett nedenfor blåstien. En "Enketangen" light (se post 25). I hele tatt er det flere fine odder ved dette vannet som også egner seg for telting (eller hengekøye). Så husk for all del å få med dere dette vakre vannet når dere skal til Auretjernsætra. Vil tro det er store muligheter for at vi en gang i fremtiden vil finne en Kjentmannspost her.

Jarle

Dette emnet ble endret for 3 måneder siden av Morten Møst

SvarSitér
Aud Repstad Magnussen
(@audrmagnussen)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 8 år siden
23. september 2018 23:22  

Triangel-turer er topp!! Og til «Enketangen light» vil jeg dra!

Jarle Karlstad og Morten Møst likte dette.
SvarSitér
Karl Georg Øhrn
(@karlgeorg)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
4. oktober 2018 15:21  

Siden jeg var på postraid og skulle ta 11 poster 3. oktober, stod effektiviteten i høysetet. Jeg gikk av sykkelen på veien fra Grua til Mylla og jogget sørøstover drøyt 2 km på blåsti til posten, og samme vei tilbake igjen. Fin liten joggetur!

Karl Georg

SvarSitér
Ingunn Sætervadet
(@skogtroll)
Særdeles aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 15 år siden
14. oktober 2018 20:48  

Dette ble dagens siste post. Etter tåka på Bislingen lurte jeg på om det ville bli aktuelt å ta denne. På veien nedover klarnet det imidlertid opp og sol kom også på besøk. Parkerte på Svartbekken og hadde tenkt å ta stien rett til Aurtjernsætra. Men siden jeg ikke sjekket godt nok hvilken av stiene (merket Grua og Mylla) som gikk dit havnet jeg først på Store Klattertjern. Det var ett flott sted. Da ble det skjerpings og jeg tok stien mot Mylla. Her var det delvis merkepinner med "ny sti", den var godt merket, tildels med blå bånd, men også med malte ringer. Dette var en fin og god sti i ett hyggelig terreng og stien ledet meg rett til posten.

Også stien til Svartbekken hadde "ny sti" merking i starten, men kom etterhvert inn på en skiløype, her var kvaliteten som sti dårligere. Kom vel frem til p-plassen.

Ingunn

SvarSitér
Pål V. Schage
(@paalv)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 18 år siden
17. november 2018 18:39  

Vi var her i slutten av oktober og tok også en triangel, eller runde:

Fra Gulleikrud om Svaraberget, Klattertjernsberget (Varden), Store Klattertjernet og tilbake om Gulleikrud.

Fabelaktig terreng!

Hilde, Pål og Caro

Morten Møst likte dette
SvarSitér
Del dette

Working

Please Logg inn or Register