Bronsealderrøyser har vel nesten blitt som pensum å regne for oss kjentmannsjegere etter hvert. Og denne er jo dessuten en av de mest storslåtte. I kveld kom jeg syklende fra Skedsmokorset til Fjellhamar, opp Odinveien til der stien/kjerreveien starter. La fra meg sykkelen her og gikk greit inn til posten blant et mylder av stier. Bortsett fra en del søppel her og der, er dette egentlig en liten inneklemt perle blant bebyggelse og veier. Gikk en liten runde i området. På vei tilbake til sykkelen kom jeg litt ut av kurs, men i dette området får man jo egentlig ikke bommet så veldig mye. Det var forresten satt opp en fin info-tavle om bronsealderrøyser ved posten. PS: Det er noe som sier meg at du er kjent i området, Morten. Jarle Det samme tenkte jeg, Jarle. Jeg innrømmer glatt at jeg kjørte bil hit, men den er utslippsfri og lydløs, så jeg rakk både tur og kveldsvakt. Det er plass til 1-2 biler i lommen øverst i Odins vei, det er mulig beboere også parkerer der, så det er kanskje lurt å gå fra stasjonen/kirken, som har p-plasser (hvis du ikke kommer med tog eller sykkel, da). Jeg har gått tur her før, Gjelleråsmarka er spennende selv om den ikke er så stor. Røys i morgensol: God tur! Hilsen Nina Her har jeg vært mange ganger. Ledet turer her for Seniorgruppa DNT Oslo. Greit å ta toget L1 til Hanaborg (OBS Hana ikke Hane). Så er det bare å gå rett oppover. Fint med tips om transportmulighetene, ikke minst de kollektive. Her reiser man jo med selveste Hovedbanen. Toget til Hanaborg var et godt tips. Jeg fulgte det rådet og det var ca 1,5 km fra stasjonen til posten. Godt skiltet, og etter hvert er det god blåmerking til posten. Karl Georg

Går også an å komme seg inn i Gjelleråsmarka ved å følge sti forbi Svarttjernet og under E6.