Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Post 18-49 Hjellsåstårnet  

RSS

Morten Møst
(@mortenmost)
Medlem Forumvert
Innmeldt: 19 år siden
7. september 2018 22:14  

IMG 9940

Ingen Kjentmannsbok er komplett uten en tur til disse lave, lekre åsene i Sørmarka, med beskjeden stigning og åpne, vennlige platåer dominert av blide furutrær. Denne her har til og med et nesten nytt tårn, som gir den besøkende vandrer 360 graders utsikt rett i trynet. Granerud skytebane byr på parkering og smell. 

Dette emnet ble endret for 1 måned siden av Morten Møst

"Hvor jeg vendte meg hen, så jeg den nordiske vemodige prakt omkring meg" - Bernhard HERRE.

Pål V. Schage likte dette
SvarSitér
Ingunn Sætervadet
(@skogtroll)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 14 år siden
30. september 2018 00:56  

Siden ett familiebesøk ledet meg ut til Sørmarka ble dette kombinert med ett besøk på dette tårnet. Flott var det her og greit å finne ved å gå forbi bommen ved skytebanen til man kommer til merkingen som leder til tårnet. Møtte flere familier med barn på tur, disse hadde vært på tårnet.

Stien var fint tilrettelagt og grei å gå. Fin utsikt og sikteplaten ga oss visdom om hva vi så. Tenk om flere gamle tårn kunne bli "gjenreist" i marka! Om du ikke ønsker å gå opp i 4. etasje hjelper det godt på utsikten når du kommer til 1. Ønsker du å skrive i gjesteboken må du opp på plan 3.

Ingunn

Torgeir Stenstad likte dette
SvarSitér
Karl Georg Øhrn
(@karlgeorg)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
7. oktober 2018 17:57  

Veldig fin post å ta med hele familien og en vennefamilie. Planen vår var å grille ved tårnet, men i dag var det sikkert 50 stk ved tårnet til enhver tid, så vi valgte å grille 200 m lenger inne på platået. Nydelig terreng i Sørmarka, akkurat samme type terreng som på hytta vår i Aremark = nydelig.

Karl Georg

Dette innlegget ble endret for 1 uke siden av Karl Georg Øhrn

Morten Møst likte dette
SvarSitér
Del dette

Working

Please Logg inn or Register