Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-49 Prekestolen (i helvete)

32 Innlegg
21 Deltakere
36 Liker
3,726 Visninger
Victor Hansen
(@vahansen)
Kjentmann
Innmeldt: 5 år siden
Innlegg: 10
 

Jeg tok denne posten lørdag 12. november i siste helga for Skautravern denne sesongen. Kvelden før trodde jeg at jeg hadde gjort tidenes "kvelden før"-oppdagelse da jeg så at Skautraverns turorienteringskart Gjersenga som går sør og øst til Kollerøyåsen også førte til kjentmannsposten ved Prekestolen.

Men akk og ve! Dessverre kunne jeg ikke stole på kartet i boka (som mange har påpekt) og det ble mye tull før jeg skjønte at jeg måtte lese kjentmannsforumet 🙂

Men da gikk det ganske fint, selv om posten viste seg å være utenfor orienteringskartet og mye lenger ned enn på kartet i boka. Nedover ble det over mye nedfall og tøys, men opp til Kollerøyåsen igjen fra posten gikk jeg på en ganske bratt sti ganske rett opp som i grunnen var ganske fin.

Jeg ser Skiforeningen har laget en oppdatering: https://www.skiforeningen.no/utimarka/kjentmannshandboken-2022-24/hjelp-til-utfordrende-poster/

Ellers fin post. Rett ovenfor Trøytve var det også en historisk post fra Skautravern med interessant lokalhistorie.

Dette innlegget ble endret for 1 år siden 2 ganger av Victor Hansen

   
SvarSitér
Victor Hansen
(@vahansen)
Kjentmann
Innmeldt: 5 år siden
Innlegg: 10
 

Bildene jeg ville laste opp i forrige innlegg, ble ikke med pga. størrelse, men nå har jeg komprimert dem og lastet dem opp. De to første bildene fra Prekestolen, de to siste av en annen godbit: restene av Lindalhytta oppe på høyden, rett øst for Trøytve gård (merket med tallet 55 på ut-kartet) + et infoskilt.

IMG 20221112 135709 2 red
IMG 20221112 135635 1 red
IMG 20221112 125510 1 red
IMG 20221112 125519 9 red

   
Kristin Bøe og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 3 / 3
Del dette