Dessverre ble det medlemskap i klubben "vi som ikke fant post 49" i dag. Til tross for å ha lest forumet mht postplassering , var vi 3 stykker som trålet åsen opp og ned og bortover; "ringte en venn " ( deg), men etter en halv times leting gav vi opp, GPS var med koordinater nok en nødvendighet her . Legger ved et kartutsnitt fra mapant.no ; vil gjerne ha forklart hvor posten er..... Mvh Torgeir @ola-dilt Jeg tok posten i fjor høst. Brukte Mapant også (takk for tipset for resten) , men kastet dessverre kopien med detaljene som jeg noterte ned! Fra Trøyte - grusveien - skogsveien - over noen myr- over et parti med nedfall -tok til venstre ved kollen (viktig å gå rundt åsen)- noe opp - og så følge høydedraget- fant posten da ganske greit. Drister meg ikke til å tegne inn posten! Lykke til andre gang? Her er vår beskrivelse fra vårt besøk på cachen for noen år siden. Vi fulgte ikke den beskrivelsen når vi jaktet på KM-posten i vinter, dermed ble det uforholdsmessig mye kronglete bushing. "Parkerte på lunneplassen nede ved vannet og spaserte opp til Snekkerstua. Ganske spooky omgivelser der oppe, hvor forfallet og rotet/søppel flyter rundt. Venter bare på at skumle skapninger skal hoppe fram Ved første røde stuen oppe ved Snekkerstua dro vi inn gjennom plantefeltet mot cachen. Ikke ofte å gå gjennom slik granskog, helt jevn avstand mellom trærne og de har strukket seg høyt opp i kamp om lyset. Underskogen her helt død, og det var tydeligvis et jorde her tidligere siden grunnen er helt jevn. Artig opplevelse. Deretter var det bare å holde høyden og gå rett til cachen. Den sto pent plassert der den var forventet å være. Vannet som falt ned i høst hadde trutnet veden i kassen, og deretter hadde vannet frosset. Var ikke lett å få opp spikeren, nei.... men til slutt - ved hjelp av varme fra hender og pust - måtte isen løsne og skatten plukkes frem. Gikk ut på kanten, og langt nede så vi at elven nå har frosset, så det var bare lyd av brusende vann uten noen form for bevegelse. Vinteren er på vei og det er bra. Mye lettere å gå i skogen i dag hvor myrer og terreng er frosset og fint å gå på. Tusen takk for dette stedet, visste ikke at det var så spennende opplevelser ikke i skogene her! @david-aleskjaer Toppen av grantreet ligger akkurat på 200 m-kurven. Da jeg var der, målte jeg høyden til 165 m. Ikke noen ubetydelig feil i dette rotete terrenget! - Nils Petter Gleditsch På 2.forsøk og med betydelig forarbeid, ble posten funnet greit i kveld. Første gangen ble hele åssiden saumfart, men vi var altså ikke langt nok ned: Posten ligger på Prekestolen- høyt hevet med elven nedenfor. Legger ved et kartutsnitt som viser posten ( lilla ring). Mye råtne trestammer i nærheten og ikke det beste terrenget å rote rundt i. På returen hyggelig prat med gårdskona på Trøyte gård. Torgeir S aka Ola Dilt
.
La ikke igjen TB, siden vårt besøk fort kan bli det siste i år."