Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-49 Prekestolen (i helvete)

32 Innlegg
21 Deltakere
40 Reactions
7,801 Visninger
(@beatyschka)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Var her for andre gang. Vi bilte forbi Trøytve og parkerte ved Langbråten.

Så var det samme ruten som første gang 19. desember 2020. Like lurvet terreng som første gang. Men det jeg vil fortelle er at samboer og jeg har vært på tur  i dag med DNTOslo Nordre Follo turlag til en del av Rustadelva som kalles Helvete. Området kalles Helvete fordi det er så uvanlig uframkommelig og vilt her nede. Her var det Milorg hadde et av sine største våpenlagre under krigen. "Gutter" i flere aldre fra Ski historielag har laget et spennende opplegg ved flere av hulene

Helvete1

OBS. Det er ingen merkete stier inn her. 

Kristin Bøe og Liv Paltiel likte dette innlegget.
SvarSitér
(@carina-nilstun)
Kjentmann
Innmeldt: 5 år siden

Jeg skulle finne post 49 i helgen og skjønner at jeg skulle lest her først.. Vi kom oss fint fra Trøyte/Trøytve og frem til Prekestolen, men posten fant vi ikke. Det står i boka at posten ligger INNENFOR Prekestolen. Jeg tolker det som bakenfor, altså lenger opp i terrenget, men vi lette lenge uten å finne noe. Er det sånn å forstå at posten ligger mellom Prekestolen og elva??

SvarSitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

@carina-nilstun - her er bilde av posten. En bjørk - i sikker avstand fra kanten. Litt inn i terrenget fra selve prekestolen.

Som du ser av sporet vårt, kom vi litt langt ned, og måtte gå opp lia til prekestolen.

Dette burde gi et lite inntrykk av hvor posten er.

20201205 142337 2
 Skjermbilde 2022 08 09 213417

Nina Didriksen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
(@carina-nilstun)
Kjentmann
Innmeldt: 5 år siden

@lowe Takk for svar. Ga posten et forsøk til, og denne gangen gikk det. Med koordinater, riktignok. Teksten og kartet i boka fungerte dårlig på denne posten. Jeg trodde jeg fant Prekestolen forrige gang, men det var et sted som bare lignet veldig. Jeg gikk over ryggen begge gangene. Kjempefin tur og nå er det mengder av tyttebær der.

Nina Didriksen og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
Pål V. Schage
(@paalv)
Kjentmann
Innmeldt: 25 år siden

Caro og jeg parkerte i "sommerværet" sist lørdag ved Trøytve og tok denne og 47 Dammyrsdammen derfra.

Først hit, på grusveien og deretter de røffe 400 m med bushing til posten. Slike etapper hører med til KM-jakt, synes vi ...

Returen over Kollerøyåsen på god sti, hvor vi tok av mot sør under kraftlinjen og barskt ned på grusveien igjen.

Så via bilen til post 47, den var greiere.

Og så 48 Hebekkmåsan på vei hjem, i lav høstsol.

Pål / Caro

Hans Löwe Larsen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 6 / 7
Del dette