Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-04 Haagensenovnen på Brønnøya  

RSS

Nina Didriksen
(@ninad)
Imponerende aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
14. september 2020 12:51  

7FAACC95 F02F 4804 B626 F764CDE11369

Heftets søteste utsikt!

Ingen kabelfergesveiving her, derimot trasket jeg over en bro. Det ble en koselig formiddagstur på Brønnøya, der det står et stort antall sykler og traller på begge sider av sundet. Må være et fint sted å bo eller ha hytte (for dem som ikke trenger en granskog i nærheten 🙂 )

Både post og geocache ble funnet der de skulle. Fint å se både svaner, ærfugl og stokkender i sundet.

EF93F9F1 F235 4F0E B5C6 D5E9D0A02E9F

Hilsen Nina
God tur!

Synnøve Kjærstad likte dette
Sitér
Stikkord
Erik Haugros
(@erikhaugros)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 10 år siden
29. september 2020 13:37  

Kjørte litt fram og tilbake før en parkerte på den store parkeringsplassen til venstre for veien mot Vendla. Det er en parkeringsplass like ved nedgangen til broen, men den er forbeholdt beboerne iflg en jeg pratet med! Kabelfergen er parkert, for nå er det bro. Utrolig mange trillebårer og sykler på begge sider av sundet. Er det mange fastboende på øya? Spennende med post her!

Synnøve Kjærstad likte dette
SvarSitér
Jarle Karlstad
(@jarle)
Innmeldt: 16 år siden
10. oktober 2020 22:18  

Dette er en typisk post for litt åndelig påfyll, og som helt klart ikke krever så mye fysisk. Fint med noen slike poster også. Og for oss som er over snittet interessert i quiz, så er jo kommunevåpen et tema som dukker opp med jevne mellomrom. Har aldri visst at byggverket på Bærums kommunevåpen er en kalkovn. Hadde jo vært kult og fått det spørsmålet på pubquizen engang. Artig med den kabelferga og forresten. Ellers så ble vi overrasket av to rådyr som krysset rett foran oss da vi var på vei ned til broen. Har sett mange rådyr på mine turer i år, men at de skulle dukke opp her hadde jeg ikke regnet med. Etter visitten her på Brønnøya, så besøkte vi de falleferdige bygningene på Bøsetra, før vi reiste videre til kjentfolk i Røyken.

Jarle

SvarSitér
Ingunn Sætervadet
(@skogtroll)
Innmeldt: 16 år siden
12. oktober 2020 20:38  

@jarle

Hvis du tar deg en tur på  Brønnøya kan du regne med å støtte på mange rådyr. Har vært der på tur noen ganger og du kan treffe både enkelt dyr og flokker.

Flotte dyr! og hyggelig å kunne treffe dyr i naturen, det har det vært svært lite av i år. Et par ekorn og noen fugler er vel det jeg har sett.

Ingunn

Jarle Karlstad likte dette
SvarSitér
Del dette