På en mild novemberlørdag med solskinn, trakk vi mot sjøen fremfor skogen hele familien - ikke et veldig typisk valg etter båtsesongens slutt. Virkelig folksomt på p-plassen og på alle stier i dag. Mange hytteeiere gjorde den siste finpuss før vinteren og turgåere i alle aldere nøt den lave solen som varmet. Ved den flott restaurerte kalkovnen lærte vi litt om historien, og varmet gløgg og scones på primusen, helt nede i vannskorpa. "Privat, men velkommen inn" var et hyggelig skilt. Etter lunsj gikk vi hele øya rundt, så det ble bortimot en mil til sammen. Takk for turen! Rusletur til kalkovnen på Brønnøya i dag, som ble årets første kjentmannspost. Grei, liten tur. Glad jeg hadde tatt piggsko, for det var litt glatt enkelte steder. @lene Tok også min første tur i år dit i dag: nå var det ikke nødvendig med pigger, stort sett bart på alle veiene, dog fin snå de siste 200 meterne. Fantastisk byggverk og så interessant historie. Jeg har vært her en tur igjen i dag. Fikk med meg en turvenninne som ikke var kjent her ute - vi fikk oss en fin tur, rundt på øya - ingen vind i dag. Her var det rene vårstemningen. En del søle på veiene etter det siste snøværet. Vi kunne også iaktta 3 rådyr mens de spiste. Alltid hyggelig med villdyr på tur. Hvis du vil ha litt tid til å besøke øya kan du parkere på den såkalte "DNB tomta". Her står det ett stort oppslag om parkeringsregler og betaling. På automaten finner du en knapp med "gratis". Trykk på den og du får en billett som gir deg anledning til å parkere gratis i 3 timer! turhilsen Ingunn