@lene Dette hjalp aldri så lite på selvtilliten for jeg har også rotet rundt etter denne og måtte faktisk til slutt gi opp. Tror ikke at beskrivelsen her får meg ut på nytt forsøk heller…. Ja, den der er ikke lett. Husker jeg hadde stor nytte av både GPS og høye støvler. Tok denne i strålende vær - etter at jeg kom over tåka - i går etter posten ved Gjerdingen. Var litt skeptisk etter å ha lest noen av innleggene her. Jeg parkerte sykkelen der skiløypa går inn og gikk ca 50-100 m tilbake mot Gjerdingen og sørover mot bekken. Ønsket å prøve å unngå myrer mest mulig, men det var vått også i verste grønna og ble dratt litt vestover og kom ned litt for tidlig ved den store myra. Der var det et tydelig tråkk som jeg fulgte videre. Litt hopping her og der for å holde seg nogenlunde tørr på beina i goretex-skoene. Så var det bare å følge den lille bekken oppover til posten. Ut igjen fulgte jeg det tråkket som gikk mot den rødmerkede stien og den tilbake til sykkelen. Kun litt fuktig i skoene, men støvler hadde ikke vært så dumt. Korteste veien tilbake til Stryken er fortsatt stengt pga raset, og selv om det er tydelige sykkelspor i den lille åpningen i gjerdet, så har jeg respekt for de vurderingene som er gjort og syklet tilbake den litt lengre veien via Snøploghøgda. Kom etterhvert ned i tåkehavet igjen og var veldig fornøyd med å ha fått litt ordentlig dagslys. @lipa Dette raset du nevner kan jeg ikke huske at noen har nevnt her i forumet. Derimot husker jeg godt at veien opp Almedalen var grundig stengt i sommer, uten noen forklaring. Kanskje du kan fortelle litt? Jeg vet ikke så mye, men veien er stengt rett nedenfor der skiløypa går inn like ved posten, og det er stengt rett etter krysset ved Almedalsputten. Det står skilt om at det er stengt pga ras /rasfare ved tippen. Ble litt usikker på om det stod ras, rasfare eller begge, men stengt er det.