Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-22 Pershusfjellet 649

11 Innlegg
9 Deltakere
23 Reactions
2,470 Visninger
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

@ninad

Gratulerer Nina! 

Jeg har ett godt stykke igjen, men da også noe å glede meg til.

hilsen Ingunn

Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

Postet av: @skogtroll

@ninad

Gratulerer Nina! 

Jeg har ett godt stykke igjen, men da også noe å glede meg til.

hilsen Ingunn

Det har du! Og takk!

Forhåpentligvis blir det flere turer hit 🙂

God tur! Hilsen Nina

SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

Flott høstvær må utnyttes og tirsdagsfolket skulle på tur. Litt helseplager gjorde at vi bare ble to, men for en tur vi fikk. Startet fra Tverrsjøstallen, på veien hit fikk vi med oss en voldsom nybygging av en bro som skal krysse veien til Tverrsjøstallen litt nedenfor bommen.

Inne på området til serveringsstedet hadde en barnehage slått seg til. Vi tok veien nedover forbi fiskeplassen og opp til blåstien som tok oss Pershusfjellet på langs. Selv om det begynner å bli ganske tilgrodd en del steder var det fremdeles mange flotte utsiktspunkter som ble besøkt og beundret. Selvfølgelig skulle vi lenger syd for å finne posten enn hva jeg først tenkte meg, men heldigvis var den grei å se langs stien når man fulgte litt med.

Opprinnelig plan var å gå østsisden av fjellet tilbake, men vi endte med å gå Sinnerdalen. Her går man ikke ofte og med følge som ikke hadde vært her før ble det mye å se og beundre også her. 

Jeg ser at noen har benyttet ett traktorslep for å komme opp til stien, de så vi flere av så hvor det er best å gå opp skal jeg ikke ytre meg om. Vi så også noen steile fjellvegger og lot oss glede av mye av det vi så på returen.

Ingunn 

Nina Didriksen, Morten Møst og Liv Paltiel likte dette innlegget.
SvarSitér
(@beatyschka)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Her var jeg siste gang i 2018 uten at jeg husker så mye av den turen.

I dag startet vi nordfra og brukte faktisk flere timer på å finne posten. (Det går ikke så fort uten bruk av GPS. En må tenke litt mer).

Nydelig der oppe og nesten uten folk. Jeg husker veldig godt første turen over ryggen. I oldtiden. Broder Nils, Jan, en studievenn av Nils og jeg. 
Etter flere timer fant vi posten helt på sørenden. Da hadde Jan brukket en skitupp, og det hadde for lengst begynt å mørkne. 

Nina Didriksen og Kristin Bøe likte dette innlegget.
SvarSitér
Ingeborg Roald
(@ingeborgpersonligcoach-no)
Kjentmann
Innmeldt: 7 år siden

@beatyschka Jeg ligger litt etter og året er KJP tegn, de siste 10 fra 20-22 boka og alle i 22-24 skal taes.  Er ikke så god på ski og hadde lyst på en trugetur; siden det er anbefalt i boka tenkte jeg at det var en god ide. Startet fra Tverrsjøhytta.  Det ble en tøff tur : jo lenger syd jo mer slush, et sted forsvant jeg ned i snøen til lysken, kunne gått ille hvis jeg ikke hadde fått foten opp igjen.   Tenker det enten må fryse til eller regne litt så snøen blir mer kompakt.  Mar myyye snø igjen hele veien.   Også litt vanskelig å se blåmerkingen, men jeg var heldig og hadde både et skispor og et par trugespor å følge.  Hadde planer om Hotel Bristol fra nyboka, men det får bli til sommer'n, var god og lemster når jeg ankom bilen.

Gunnark og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 2 / 3
Del dette