En eventyrlig vinterdag i marka. Nå er vinteren på sitt flotteste spør dere meg. 10 minus og skyfritt. Is i skjegget og solbrillene på. Til tross for lave temperaturer merker man nå at solen varmer. Fra hytta i Kuvlia gikk jeg til Storflåtan dam, opp "autostradaen" Spålsveien til Langtjern. Hadde fulgt nøye med på føremeldingen de siste dagene, og akkurat i tide til helgen hadde de fantastiske løypebaser kjørt opp Langtjern - Spålen Ø løypa. Dette er en skikkelig puttisløype og utforkjøringene ned til Spålen var strabasiøse med brukne trær, overheng og humper. Jeg kom meg ned med livet i behold, og på Spålen var alt bare fryd og gammen. Ikke trangt om plassen på Spålen, men jevnt sig av spreke mosjonister, samt noen teltere 100 m sør for dammen. Nedrimet vakker post ble koronaspemplet før jeg nøt en toddy i solen ved båthuset og besøkte en nærliggende geocache for retur samme vei. Takk for en magisk opplevelse! Langtjern i januarsol: Puttisløypeportalen til Spålen: Nypreppa Spålen: @jokkolokko gikk over Spålen og opp til Langtjern samme dag, jokkolokko. Så du bålrøyken som et eget sjikt over Spålen? God tur! Hilsen Nina Mandag fikk jeg være med på stiryddetur. Vi parkerte ved Sinnera og gikk ned til Sinnerdammen. Der ble det en hyggelig pause og prat med familien som tilbrakte noen dager der. Så gikk vi over til Finstad og blåstien ned til Spålsdammen. Der ble det et deilig bad på meg, mens turfølget høstet en kilo kantareller. Tilbake fulgte vi stien øst for vannet og det ble et bad til i nordenden. Det er greit fremkommelig nå, selv om noen falne trær venter på besøk av motorsag. Nydelig dag og tur. Veldig fin post! Synnøve Jeg valgte en lengre tur til posten. Jeg syklet fra Sørkedalen(Elveli) via Langlia og satte fra meg sykkelen der blåstien tar av fra veien ca. 2 km sør for Spålen. Blåstien nordover herfra er nok ikke mye brukt, men den var meget godt merket. En grei post som stod ved stien på dammen. Speedometeret på sykkelen viste 17 km der jeg satte fra meg sykkelen. Tor