Denne posten tok jeg med store deler av familien. En finfin familiepost! Vi utforsket hulen, og det satte de minste guttene stor pris på. Dette var for øvrig min 50. og siste post i dette heftet. Dermed er 6 hefter og 300 poster tatt. Herlig! Karl Georg @bjoern_b Som deg tok vi posten fra øst, men med sykler nesten helt fram. Det var skiltet trillesti over Gjermåa like etter der du tok blåstien. Litt utfordrende med tunge elsykler over elva, men vi klarte det. Parkerte. syklene etter høyspenten hvor det var skiltet Glitre, og gikk siste stykket. @keberg Syklet opp bakken(e) (el-sykkel, skal ikke skryte på meg superkrefter) og fikk tatt denne og 42 i nyboka på samme tur. Veldig glad for det for det var en bratt opptur. Så ingen varde eller blått bånde, men tråkket ned til posten var godt synlig og lett å følge. Spennende område og post. Etter Fiskeløysåsen kjørte jeg litt sørover til Glitre og besøkte denne som dagens andre post på min somletur med fokus på 2020-heftet. Etter ikke å ha sett en levende sjel på første post eller veien opp til denne, var det hyggelig at det plutselig sto to jegere med sekken full av sopp i gruveåpningen. Det ble en liten prat før jeg hastet nedover til Glitre igjen, et kraftig tordenvær var på vei. Regnet kom 10 min før var i bilen. På vei hjem stoppet jeg på Meny Åneby, og der slo lynet ned så det luktet svidd av det elektriske og kassene ble satt ut av drift :-O Takk for turen! Sliten infoplakat ved stikrysset rett sør for gruven:
Jeg hadde en 100-lapp på lur så jeg fikk kjøpt det nødvendige uten elektroniske hjelpemidler...