Slik jeg leser første innlegg her (fra Torgeir) så er det altså ikke noe klyving i en bergvegg? Etter å ha lest beskrivelsen i turheftet, hadde jeg avskrevet denne posten som aktuell for meg, men etter lesing her så fatter jeg et visst håp. (Ellers enig i at det var skuffende med bare 2 i Østmarka.) Om vi skal ned en bergvegg eller ikke kan kanskje være ett definisjonsspørsmål. Vi skal noen meter nedover og det er relativt bratt, men slik stien går nå (forbi det blå og hvite båndet) er det ganske greit å gå. Nå var det ikke snø eller is der, hvordan det vil være da kan være noe annerledes, men det gikk greit å finne noe å holde i. Ingunn Takk! Da skal jeg ta en tur og vurdere saken. Men kanskje ikke før til sommeren igjen. På min aller første postjakt ved Bøsetra i høst møtte jeg en annen og mye mer erfaren postjeger som jeg kom i prat med, riktig trivelig kar som er en del eldre enn meg. Han nevnte at kona hans ikke var så glad for at han skulle jakte vanskelige poster alene og vi fikk ideen samtidig at jeg kunne bli med! Han er en travel herre, så det har tatt litt tid å få til en tur til "Ørneredet" men i dag var vi der. Vi møttes på Sandbakken parkering og ruslet i vei mot Skjelbreia og opp driftsveien før vi gikk nordøstover og litt nedover etter hvert som vi nærmet oss(jukset litt med GPS). Matbit og litt drikke ved posten, men ikke så fristende å slå seg til for lengre tid i dag, rundt 2 grader og relativt vått i terrenget. Litt annen vei tilbake, via Eriksvann. Vi var også takknemlige for kloppene på myrene 🙂 men jeg ble litt våt da vi på et punkt valgte å gå litt i kanten av myra, det var ikke kjempelurt og vi så en klopp lengre bort rett etter at jeg hadde plumpet litt...for sent, men ull er gull sier de som har greie på det(og det stemmer forsåvidt). Turskoene står nå til tørk på vaskerommet og jeg har blitt god og varm igjen etter litt mat og en lang dusj. Takk for fin tur! @kristin Valgte samme rute via Sandbakken - Slåttebråtåsen (her tok jeg en driftsvei -avtegnet på MY Pant-kartet mot myra) og så åsryggene mot bålplassen. SPENNENDE POST. Tilbake over Eriksvannsåsen til Eriksvann og blåsti resten. NB. I dag var det vått og stor vannføring i alle bekker. Greit med snøfrie poster også - i desember! Håper på flere poster i Østmarka i neste bok?