I flott høstvær startet jeg fra Ski golfbane, her var det mange biler men greit å parkere. Må tilstå at jeg - uten GPS - rotet litt i starten med å finne riktig sti. Her var det flere å velge mellom, både merkede og umerkede. Ved å følge den rød og blåmerkede , blå til Jørgenrud og Bjerkebekk kommer du riktig ut fra fra P-plassen. Litt opp i veien deler disse seg, følg Bjerkebekk stien over bekken og inn på en åpen plass. Her får du flere stier å velge i, den til venstre som går rett opp bringer deg over til stien som går lenger øst. Dette var en fin sti å gå, litt stigning i starten og så vandret jeg0 på god sti innover. Etter en stund tar det av en sti til høyre, jeg gikk rett frem/litt venstre og var snart inne på ny rød/blå sti. Fulgte denne så vidt nedover mot høyre og tok til venstre og gikk nedover og langs bergveggen her. Her var det gode tråkk som brakte meg inn til demningen. Den var grei å gå over, posten står på den andre siden nede ved bekken. Tok samme vei tilbake. Ingunn Parkerte her på en liten P-plass ved Gjedsjøvannet. Ikke overraskende skikkelig vått og gjørmete i dag etter alt regnet i det siste. Posten finnes greit etter at man har kommet på toppen av åsen og tar ned til høyre mot bekken og posten. Vi tok riktignok av fra stien litt i tidligste laget, slik at det ble litt ekstra bushing langs og over noen vannfylte grøfter. Vel nede ved bekken, fulgte vi den videre opp til demningen. Nok en fin post med interessant historie. Da vi returnerte, gikk vi den ideelle traseen. Dvs. at vi gikk rett opp fra demningen til hovedstien. Og noen meter fra dette krysset ligger det en blå presenning som indikerer at man har tatt av i rett kryss. Jarle Vi kom også fra nord, og tok av fra kjerreveien da den svingte unna bekken. Vi gikk ned til bekken, og der var det utrolig ufremkommelig de første 250 meterne som følge av trang dal og mange veltede store trær. En vill dal. Fordelen med å gjøre det på denne måten var at det ikke var behov for noen som helst orientering siden bekken måtte ende i demningen til slutt. Det var en artig måte å ta posten på, men anbefales bare for dem som vil oppleve en strabasiøs tur. Karl Georg For de som lurer på om de skal starte fra Golfbanen i sydvest eller fra Gjetsjøvannet i Nordøst kan det være greit å vite at at den avmerkede kjerreveien fra Gjetsjøvannet nå brukes av av skogsmaskiner. Lange strekninger er bare gjørme. Greit å finne posten ut fra tidligere beskrivelser, og godt opptråkkede stier. I dag var det imidlertid verken postjegere eller andre turgåere å se. Nytt besøk her, to måneder etter postbesøket. Denne gang gikk vi inn fra golfbanen. Det er lagt stokker i traseen, de er litt glatte å gå på, jeg holdt meg mye på siden. Kom frem på nedsiden av demningen og fikk se hvor høy den er. Og mosegrodd. God tur! Hilsen Nina