Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-12 Otertjerna nordre dam

5 Innlegg
5 Deltakere
14 Liker
537 Visninger
(@falken)
Kjentmann
Innmeldt: 5 år siden
Innlegg: 19
Trådstarter  

Slik skal en kjentmannspost være! Ikke behov for sykkel, grei å finne uten GPS, og ikke minst et interessant sted. Det har vært mange poster med dammer, broer og andre vannregulerende innretninger, men jeg lar meg stadig imponere over hva de fikk til uten moderne hjelpemidler.

I dag ble man minnet om vannets kraft, bekker og elver er imponerende store.

 

 


   
Nina Didriksen, Kari Lohne, Hans M. Fagerli og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
Sitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 284
 

 

1FD58DED 8363 43FA 801E A6E2F8D2CCEA

Et vakkert område! Mye helikoptertrafikk i dag, de rydder jo vekk Noreledningens installasjoner, det plager meg ikke når jeg vet at det er midlertidig.

Kom fra Skansebakken på blåsti opp Revekleiva, koselig trasé. Tok av fra stien ved tjernene og gikk i lia før jeg tok ned på myra. Litt kronglete gjennom juletreskogen litt sør for posten, og plumpefare!

Etter klipping gikk jeg til damrestene sør for tjerna og fulgte fáret nedover. Flere tidligere poststeder rundt her. 

90AEE868 3F9A 4CC9 B08A 67D8DC3986A9
60A574E4 2EB4 4FC8 A539 49406B7AA07D
31BFAD72 3270 4865 8274 BA4D284E32CB

Hilsen Nina
God tur!


   
Morten Møst, Liv Paltiel og Kari Lohne likte dette innlegget.
SvarSitér
Pål V. Schage
(@paalv)
Kjentmann
Innmeldt: 23 år siden
Innlegg: 49
 

Nå også som skipost, med anmarsj på ski til Nedre Gråseterhytta.

Derfra går/gikk en blåsti opp mot SØ, nå skjult i et kaos etter hogst, og litt snø da ...

Men med skiene etterlatt og god kurs mot posten var det vel kun et kvarters slit å komme dit opp:

2022 12 17 15.14.35

Pål


   
Morten Møst, Kari Lohne og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
(@ola)
Kjentmann
Innmeldt: 6 år siden
Innlegg: 4
 

Tok denne i dag. En grei avstikker fra scooterløypa over Otertjernåsen. Snøen bærer greit så ingen problem med tynne ski.

IMG 0202

 


   
Kristin Bøe likte dette innlegget
SvarSitér
(@beatyschka)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 81
 

Med ski på påskeføre til posten. Dro opp veien fra Midtre Otertjern. Her er jeg ganske ofte på sommerføre, men ikke så ofte på ski. Synes utsikten fra veien er fabelaktig. Se bildet.
Nå i dag var føret bløtt, og med ski holdt skaren ganske bra. Der skiløypa går mellom de to Otertjerna er det nå tydelige skispor mot nordvest over Lille Otertjern.

Otertjernutsikt

 Helt på slutten var det jo litt bushing, men ellers veldig fint.


   
Gunnark, Morten Møst og Kari Lohne likte dette innlegget.
SvarSitér
Del dette