Tatt 27. juni 2024 Men er det noen som vet om det blir en ny fysisk håndbok eller om det blir fulldigitalt? Dette er spennende. @beatyschka Jeg vet at komiteen ikke ser bort fra at det kan bli noe digitalt i fremtiden. Men jeg vet ikke når og hva. Og jeg har ikke hørt annet enn rykter (eller snarere mer forvirrede spørsmål fordi noen har hørt et rykte) om at det skal bli noe digitalt nå. Og forhåpentligvis vil de vel fortsette med en fysisk bok. Sa hun med håp i stemmen, dette og tur-o er snart det eneste analoge vi har igjen. Samt det å gå tur med beina på bakken. God tur! Hilsen Nina Jeg har slitt litt med å forstå fullt ut hvordan Otertjernsrenna virket og hva som rant hvilken vei, og ikke mest sammenhengen mellom de mange kjentmannspostene som er viet dette temaet opp gjennom årene. På min søken etter lyset kom jeg over denne fantastisk hjelpsomme artikkelen fra Skiforeningens websider, som herved deles. Den er full av henvisninger til de respektive kjentmannspostene. @store-bernhard - tusen takk! Dette er vår siste post (nr. 50), som tas til helgen. Da har vi komplett historie med oss! Vi gikk opp fra Skansebakken og tok stien over Otertjernsåsen. Vi kom da rett forbi søndre dam, som er verd å besøke for "kontekst" hvis dere ikke har vært der før. Fine cacher på veien, også. God tur! PS: Vi hilste på HLF, husk kam.
Skulle bruke den lyse sommernatten. Kjørte til Skansebakken. Derfra på min babysykkel fra Slora til oppover mot Ospeskog og til fots over Seteråsen og langs Furuberget. Jeg har aldri gått denne stien før. Nesten lett uhyggelig. Det begynte å bli mørkt, og det var på enkelte steder skummelt bratt ned mot elva. Kartet i håndboken var ikke til noe hjelp. (Etter nesten 2 år kan jeg ennå ikke forstå hvilken hjelp det er i disse utsnittene!). Ved hjelp av GPSen fant jeg posten greit etter hvert.
Tilbaketuren var ganske fin. Traff en padde og en stålorm og så en elg ute på et jorde langt i det fjerne. Men ingen mennesker.