Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 24-14 Fiskebekkhøgda

15 Innlegg
10 Deltakere
32 Reactions
2,312 Visninger
Morten Møst
(@store-bernhard)
Noble Member Administrator
Innmeldt: 6 år siden
Trådstarter   [#535]

(Fra Sande)

I dag startet vi med å kjøre inn Gaupeskarveien like før Damtjern, der har det blitt bom, kr. 75.  Vi parkerte der blåstien fra Stubdal krysser veien.  Så kjørte vi mot Fjellsetra og like før den tok vi veien til høyre mot Skarvann.  Vi kjørte denne til vi kom til en driftevei som går rett opp åsen,  da vi var rett sør for posten bushet vi nordover til posten.

Ingeborg Roald og Nina Didriksen likte dette innlegget.
Sitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Hva...???

Kan vi (nesten) kjøre tvers gjennom Krokskogen nå? Da er det jo bare å løfte bommen på Kleivstua, så er det et pittoresk alternativ til Steinssletta.

Kan man kjøre til topps på Gyrihaugen også for samme pris?

Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
(@sande)
Kjentmann
Innmeldt: 8 år siden

Det er bom opp til Gyrihaugen, vi så ikke noe om betaling der.

SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

Og den bommen (opp til selve Gyrihaugen) er låst med lås, det er ikke en betalingsbom med automatisk åpning. Er det virkelig mulig å kjøre helt til Skarvann (Skardtjern?)…?

Dette poststedet er litt anonymt, synes jeg. Min tur startet ved feristen eller «den gamle Mørkgonga-parkeringen» og opp stien på skrå i lia. Ved Skardtjern litt på vei før bushing til posten. Retur på blåsti nordover forbi Skardtjernet igjen og ned samme sti som jeg kom opp, der en kan nyte flott utsikt over Steinsfjorden & co.

Denne posten tok jeg for nøyaktig to måneder siden, ser jeg i heftet, og det var forøvrig bronseposten.

God tur! Hilsen Nina

Morten Møst, Ingeborg Roald, Kari Lohne og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
(@falken)
Kjentmann
Innmeldt: 8 år siden

Det har vært mange flotte Kjentmansposter på trigonometriske punkt, f.eks Bukollen 2018-21. Dette punktet var en skuffelse: ingen bolt, intet signal, og ikke mye utsikt. 

Det er fint at ting som kan skade ryddes unna, men en liten bolt gjør vel ingen fortred.

Men tidene forandres, da signalet ble satt opp var det merket med advarsel om straff og bøter for de som ville "skamfara eller flytja det"

Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
Side 1 / 3
Del dette