Vi var her den 23. juli. Det hørtes forlokkende ut at en kunne kjøre bil Dette er forresten min Gullpost. Nå har jeg bare 10 "langt-av-lei" poster igjen. @ninad Med punktert sykkel må indrefile postene vente litt, og med mulighet til å kjøre helt til Skardtjern tenkte jeg at det var mulig å rekke posten før denne lørdagens regnskyll / torden. I motsetning til de andre her inne kjørte jeg helt frem til Skardtjernet og parkerte der, derfra gikk jeg en "snarvei" forbi hyttene og kom inn på blåstien ca 1 km nord for posten. Da var det lett å følge blåstien og bushe de siste hundre metrene opp til posten: gå forbi myra du har på høyre hånd og slutten av hogstfeltet, (før du går en liten høyde ned på en liten ny myr) der er en høy, tykk stubbe med blåmerker, derfra og inn går det et lite tråkk opp til posten. Underveis på blåstien går man ned i en kløft, akkurat der man kommer ned i kløften kommer det en umerket sti ned fra andre siden, jeg turte meg ikke på den men fulgte kløften til blåstien svingte seg opp på andre siden lengre fremme. Kløftene er noe herk så på tilbakeveien tenkte jeg å holde meg opp på kanten til jeg fant den umerkede stien jeg så - ble et bushe helvete og fant aldri stien, kom men nå tilbake på blåstien på et vis men angret bittert. Fikk det fine regnet som kommer med vinden akkurat på slutten av turen. PS: føles litt "galt" å kjøre med bil helt frem, men det sto mange biler både på parkeringer og ved hytter. Sykkelen må du få orden på! 😀 Hvis du ikke vil lappe sykkelslangen selv kan jeg anbefale RedBike verksted rett nedenfor Storo. Raske og hyggelige. Og god kaffe i kafeen mens du venter. God tur! Hilsen Nina @ninad Godt å vite Nina, foreløpig har jeg satt ungdomen i gang... men godt å ha noen i reserve 😉
til Skardstjern.
Første hinder var å komme seg igjennom bommen. Da må en starte med en QR-kode. Mitt turfølges QR-AP var foreldet så hun strevde med å laste ned en oppdatert utgave av programmet. Så i mellomtiden var vi blitt 5 biler som stod og stanget ved bommen. Til slutt funket min AP og vi kjørte friskt sydover forbi Fjellsætra og langs Fjellbekken et stykke nordover mot Skarstjernet. 9km til sammen. På kartet er det en "striplet" traktorvei, som går nordover og vestover. Vi begynte ved bekken. Veien var voldsomt tilgrodd, men alternativet med bushing var heller ikke så fristende. Det gikk bratt oppover ganske lenge inntil vi kom til et digert, uryddig hogstfelt. Da gikk vi inn i skogen mot vest og så mot nord. Toppen er ganske grei og sjarmerende, men ellers var turen forbløffende tunggått og maset.