Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 24-28 Gammelt trigpunkt på Rolighaugen

8 Innlegg
7 Deltakere
26 Reactions
1,077 Visninger
Pål V. Schage
(@paalv)
Innmeldt: 26 år siden
Trådstarter  

Jeg var omsider på denne sist lørdag morgen, gikk blåstien sørøst for Vesle Sandungen til jeg var nord for Rolighaugen og bushet derfra. Ingen walk in the park …

Posten, biter av trig og vindfallet fant jeg, men ikke den lekre L-steinen. Er det noen her som har posisjonen til den?

Pål

Dette innlegget ble endret for 1 måned siden 2 ganger av Pål V. Schage

Hans Löwe Larsen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

@paalv Vi var der dagen før deg - og lette også rundt etter L-steinen uten hell. Ser nå at du har lagt ut posisjons-forslag tidligere i denne tråden, men regner med at du ikke fant den på den posisjonen?

Ellers var dette en klatre-post rett opp lia på restene av en gammel driftsvei som tidligere beskrevet i denne tråden. Vi måtte jobbe, med sauene stoisk betraktende disse to rare menneskene som helt tydelig hadde et mål...men hadde de mening..?? Bare sauen kan undres slik.

Definitivt en gøy post - vi liker å slite!

Pål V. Schage og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
(@mortenaaserud)
Kjentmann
Innmeldt: 2 uker siden

IMG 8201
IMG 8191

@paalv Vi var på kjentmannsposten sist søndag, og fant da også den knehøyde-store, fine grensesteinen. Den er drøye 100 meter nordvest for kjentmannsposten, rett før det heller brattere ned mot nordvest fra Rolighaugen. Vi logget følgende GPS-koordinater (UTS) for grensesteinen: 32V 588489 6663062.

Se vedlagte kartutsnitt fra Sporet (blå prikk for grensesteinen) - og fra gratiskartet mapant.no der grensesteinens lokasjon er merket med rød, håndtegnet sirkel. Vår rute til kjentmannsposten fra enden av Knappaveien er merket med rød strek på mapant-kartet. Relativt snill og sval, skyggefull rute denne varme søndagen. 

Dette innlegget ble endret for 2 uker siden 2 ganger av Morten Aaserud

Gunnark, Hans Löwe Larsen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 2 / 2
Del dette