@hildesamdal sin beskrivelse gjorde denne turen til en fin opplevelse. Ingen tvil om hva som ventet oss i hogstfeltet, og ingen tvil om hva vi skulle gjøre i stikryssene. Tusen takk - det skulle være mulig å del ut mer enn en "like" på enkelte innnlegg. Denne turen ble bare hyggelig. Vi kom til posten i sol! Trodde aldri det var sol ned i denne styggedalen, men noen minutter var det flott lys der før solen igjen forsvant bak neste åsrygg. Hyggelig! Dette er selvsagt en slik post vi liker, må jobbe litt og det er natur rundt oss. Gøy også at det er umerkede stier, det gir litt følelse av å være utenfor sivilisasjonen. Hogstmaskiner og gule og oransje flekker på trærne drar selvsagt ned det inntrykket igjen....men likevel.... En flott tur! Skogen har sin helt egen magi når det er frost i bakken uten at det har lagt seg snø. Bare det å traske over myrer mens det knaser litt under føttene... 😍 Posten kan også nås langs fin traktorvei/sti nordfra fra Stensrudveien og langs fin sti østfra fra Rattvoll vest før Østbyputten. Jeg lagde meg en liten rundtur av dette, gikk inn i skogen fra Stensrudveien og kom ut av skogen på Østbyveien. Flere av stiene jeg brukte i dag, finner jeg ikke på Norgeskart eller andre nettkart, men alle står på Østmarka OKs turkart om noen skulle være interessert, også stien ned til posten. Jeg tok (som Erik) buss til hlp. Lørenskog kirke og gikk inn Stensrudveien. Derfra går det fin traktorvei/sti rett sør til Røyritjern: Litt av en kontrast til Ninas septemberbilde fra samme sted 😊 Videre langs denne stien kom jeg til et stikryss hvor et tre hadde en oransje pil vestover. Jeg måtte humre litt for meg selv av at vestover var den eneste retningen jeg ikke brukte i dette stikrysset: Jeg kom nordfra, gikk så sørover til posten, tilbake i dette krysset etter postbesøket gikk jeg østover. Jeg husket stien mot posten fra en tur hit etter kjentmannstur til Hoppet på Kirkerudkollen i 2020-heftet og var spent på om stien ned bakken kunne være islagt, men dette var heldigvis ikke tilfelle. Posten var synlig fra stien ikke veldig lenge etter at jeg først fikk øye på Styggvannet. Nakkeslengbilde fra de høye grantrærne ved posten. Fin sti langs myr vest for Rattvoll. Rattvoll vest for Østbyputten Denne stien førte til Østbyveien som jeg så gikk ned tilbake til bussen. Spennende post! Beskrivelsene i boka var gode og vi fant posten uten dramatikk. Har sammen med kona holdt på med kjentmannsposter siden 2019, men først nå innmeldt i Kjentmenns forum. Vi fulgte rådet fra Anne-Mette Vibe for et par dager siden. Skulle følge en bra sti opp Bakkeruddalen mot Røyritjernet. Hele denne strekningen er nå (kanskje ifjor?) blitt oppkjørt av en skogsmaskin, og var en forferdelig "vei" med dype hjulspor,gjørme, dammer(noen med oljesøl) og en mengde kvist og tømmer, som bare ble verre og verre jo nærmere vi kom tjernet. Derfra gikk det greit. Mitt råd: Ikke gå denne "stien", men ta stien over åsen fra sør. Vi gikk den ned igjen til Losby !