Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 26-03 Milogcelle ved Kringlefjell

7 Innlegg
4 Deltakere
13 Reactions
558 Visninger
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

Akkurat passe gåavstand i varmen i dag, det ble faktisk ganske hett. Kanskje hadde det vært greit å ha en sykkel for å spare litt svette. På den annen side, da hadde jeg hverken hørt eller sett den fiskeørnen som svevet over oss da vi trasket bortover grusveien.

Vi fant både blåbær, bringebær og bjørnebær på turen, mens jeg ble funnet av først en fuglelusflue og deretter en hjortelusflue (HLF). Førstnevnte har jeg ikke sett så mange ganger, første gang var kanskje i fjor, men de er ganske ekle, med store føtter som de klamrer seg fast med. Til forskjell fra hjortelusfluene kaster de ikke vingene. HLF har vært et «fast» turfølge siden Kruttmølleåsen i 2000.

Posten ble funnet greit og deretter signerte vi cachen, før vi ruslet ut, tok en pause og dro videre mot post 4 Skogen-Skauenhytta, når vi først var på disse kanter.

Forresten: er spent på om det kommer noen rapporter fra folk som har gått inn fra sørvest. Det går en sti på kartet fra et sted som heter Selvik. Litt kortere, men mange flere høydemetre.

Dette innlegget ble endret for 2 måneder siden 2 ganger av Nina Didriksen

God tur! Hilsen Nina

Hans Löwe Larsen likte dette innlegget
SvarSitér
(@sande)
Kjentmann
Innmeldt: 8 år siden

Vi tok posten nedenfra syd for Hyggen og kombinerte den med post 4.  Nord for Rørvikveien parkerte vi utenfor veien ved et jorde.  Vi gikk opp Rørvikveien og fulgte stien i forlengelsen av den, den står på kartet.  Du følger den lenger enn den er tegnet på kartet.  Gå langs vannet og over bekken, fremdeles på sti!  På andre siden av bekken går den videre opp lia, sørøstover og her møter den stien som de som har gått fra næringsparken bruker.  Etter enda noen høydemeter går den tilbake over bekken igjen og bratt opp lia, stien kommer og går,men et slags tråkk er det!  Det er ca 80 høydemeter fra vannet til posten!  Og det er mye hjortelus!

Hans Löwe Larsen, Gunnark og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 2 / 2
Del dette