Akkurat passe gåavstand i varmen i dag, det ble faktisk ganske hett. Kanskje hadde det vært greit å ha en sykkel for å spare litt svette. På den annen side, da hadde jeg hverken hørt eller sett den fiskeørnen som svevet over oss da vi trasket bortover grusveien. Vi fant både blåbær, bringebær og bjørnebær på turen, mens jeg ble funnet av først en fuglelusflue og deretter en hjortelusflue (HLF). Førstnevnte har jeg ikke sett så mange ganger, første gang var kanskje i fjor, men de er ganske ekle, med store føtter som de klamrer seg fast med. Til forskjell fra hjortelusfluene kaster de ikke vingene. HLF har vært et «fast» turfølge siden Kruttmølleåsen i 2000. Posten ble funnet greit og deretter signerte vi cachen, før vi ruslet ut, tok en pause og dro videre mot post 4 Skogen-Skauenhytta, når vi først var på disse kanter. Forresten: er spent på om det kommer noen rapporter fra folk som har gått inn fra sørvest. Det går en sti på kartet fra et sted som heter Selvik. Litt kortere, men mange flere høydemetre. God tur! Hilsen Nina