Hei til andre kjentmenn. MEN - jeg fikk feilmelding da jeg skulle sende kodeordet. Feil i koden : julenissen@kjentmannsmerket.org Hilsen Beatyschka og Godt Nytt År til alle kjentmenn. Epostadressen testet og later til å være i orden. Vi bare minner om at sluttstreken er nær for 2025-utgaven av Kjentmenns julekalender. Vi har lovet at julekurven skal henge ute til søndag 25. januar, men etter det vil den nok bli hentet inn ganske raskt. Hvis du ønsker å sikre deg løsningsordet som står skrevet bakpå kurven, begynner det altså å haste. Og hvis du har funnet løsningsordet, men ikke sendt det inn, er fristen 26. januar, altså mandag. Bare nevner det. Med vennlig hilsen Morten og Victor Jeg tok inn julekørja rundt kl. 14.30 i dag. Før jeg beskriver min tur til julekurven, vil jeg benytte anledningen til å takke alle som leste, kommenterte og deltok! Det har bare vært veldig gøy og lærerikt å lage denne kalenderen. Ikke minst ønsker jeg å takke kjentmannsprimusmotor Morten for at han er en drømmeredaktør som engasjerer, forbedrer og motiverer. Vi hadde en fin tur fra Huken da vi hengte ut kurven, noe observante lesere av artikkelen Ingen kleiv å være redd for kanskje tok et lite hint om. Værmeldingen viste "–7, føles som –11", så det gjaldt å pakke seg godt inn. Turen begynte ved Alundamveien bussholdeplass, og litt lenger oppe i Ammerudveien peker et slitent skilt veien inn til blåstien i marka. Til venstre på skiltet er det så vidt mulig å lese Turvei: En av julekurvjegerne fortalte ved innsending av kode at det for bilister er noe kortere til julekurven fra parkeringen ved Ammerudbommen enn det er fra Huken (som jeg kom i skade for å skrive 23. desember), og det stemmer naturligvis. Fra parkeringsplassen ved Ammerudbommen begynner Gamle Lilloseterveien som fører til Breisjøen, og helt i begynnelsen kan vi lese følgende om veien: Veldig fine gå-forhold i dag, bitteblitt glatt noen steder, men håndterbart. Jeg har gått denne stien veldig mange ganger på barmark, men dette var første gangen jeg gikk den vinterstid i snø. En helt annen opplevelse jeg er takknemlig for! På østsida av Breisjøen begynner Breisjøbekken, et flott sted sommer som vinter: Et kort stykke langs skiløype i nordøst-enden av Breisjøen gikk fint med harde løyper og blide skigåere som hilste og var en flott kontrast til surpomp-skigåere i enkelte debattinnlegg. Ved begynnelsen av stien innover mot Angstkleiva var det fortsatt synlige fotspor etter kurvjegerne, men de var naturlig nok noen dager gamle: Julekurven hang på plassen sin, og jeg kan bekrefte at Morten er flink til på stramme! Etter litt fikling var julekurven tatt ned. Jeg gikk samme vei tilbake tilbake til samme bussholdeplass som jeg startet turen ved. Og snipp, snapp, snute, så var fjorårets julekurveventyr ute. Hele jeg var enig om at det hadde vært en fin tur som avsluttet et artig prosjekt. Om to uker er planen at baksiden skal få et strøk hvitmaling slik at ved behov kan skrives på en ny kode. Stor takk til Victor Kalendermeister for solid innsats gjennom hele løpet, inkludert denne fortellingen om julekalenderkurvbergingsaksjonen. Nå er fasiten med kommentarer og sammendrag publisert. Please enjoy! Etter hvert skal vi se om vi kan få trukket en vinner også.
Vi var der i går på Nyttårsaftenen. Vidunderlig tur i sol og lett frost.
Men hva er feil med denne ????