Påsketur! Påsketur! Fantastisk dag å stemple denne posten på! Strålende vær og flotte løyper, og bare hyggelige mennesker. Jeg gikk fra Mylla dam til Åssjøvika og opp Formoløypa. Det var fortsatt 50 cm sne ved målestaven nede ved Mylla og 90 cm på Bislingen. Det var så fint oppe på flaka at jeg tok en tur i trimrunden før jeg kjørte bilveiløypen ned igjen. Denne posten går rett inn på toppen av favorittlisten min. Synnøve Jeg ble inspirert av forrige innlegg, og tok en liten ettermiddagstur til Bislingen. Helt nydelig. Ordentlig påskeføre og sol. Parkerte ved Mylla og gikk veien opp og ned. Møtte både gående, akende og to andre på ski. Det ble nok sesongens siste skitur for min del - delvis i t-skjorte. Fin sykkeltur (el) opp i skyet, men tørt vær. Lette etter posten nesten en time. «På en furu ved trigpunkt.punktet mellom de tre skiløypene som krysser platået» står det i boka. Lette på alle furuer rundt trig.punktet i større og større omkrets. Ringte søster som sa det var over myra og langt bortover. Gikk langt. Fant ikke. Så tok jeg opp Forum og fant en som skrev at det var noen store stener som en bålplass. Ja, det hadde jeg sett. Og DA jeg kom andre veien (fra vest) på blåstien, fant jeg den. Posten er IKKE ved trigpunkt.punktet, men 200m? vestover blåstien og på nordsiden av stien akkurat før det begynner å gå nedover. Se etter stenene og bålet. Kartet er nesten riktig,- dog på andre siden av stien enn pilen peker, men altså ikke i nærheten av trigpunkt.punktet. Så takk ❤️til Ingunn Sætervadet som fant posten i tåke og ga meg stikkordene, «steiner og båll! Det hadde vært ergerlig å sykle helt opp uten å finne posten. Det var morsomt at du hadde nytte av Kjentmenns forum. Og du er ikke den første som har hatt glede av Ingunns beretninger. Fint turvær i dag! Grei (el)sykkeltur opp alle bakkene fra P-plassen nede ved Mylla dam opp til det nitriste vraket av Bislingseter fjellstue. (Burde det ikke vært vrakpant på slikt?) God, men stedvis litt blaut sti innover mot 693-punktet - og ifølge iMArka-appen, var posten akkurat der. Det som var mer spennende for en molte-elsker, var hele Bislingflaka full av molteblomster! Med gunstig miks av insekter, varme og regn de neste månedene, blir det gull å finne her når det bikker mot høst!