Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-23 Bislingflaka

12 Innlegg
11 Deltakere
8 Reactions
12.7 K Visninger
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden

Søndag 14.3.21 parkerte jeg på Svartbekken kl.09 og var klar for en nydelig dag på ski. Tåke i Nittedal og Oslo, men her oppe sprakk det tidlig opp og ble en nydelig dag på ski med stekende vårsol og supre forhold i løypene. 

Først en rask t/r Auretjernsetra og posten der, før turen gikk opp til Bislingflaka. 

Løypa oppover i åssiden er fin og ikke altfor bratt. Da jeg kom til Svartbekktjern så jeg til min store glede at to scootere hadde kjørt løypa Bislingen - Folaputten - Svartbekktjern for første gang i år, og de må ha kjørt den rett før meg for den hadde ikke fått grønnfarge i Skiforening-appen. Dette er en vill og vakker løype som gir storslagen utsikt mot Grua og østover. 

Vel oppe på Flaka møtte jeg jammen meg de to løypebasene på scooter og fikk en hyggelig prat om både den løypa og snø og føreforhold generelt. Løypebasene er virkelig markas helter. 

Oppe på Flaka har de store maskinene kjørt og her går jo trikkeskinnene på kryss og tvers - rene paradiset. Rett ved posten var det noen som hadde laget en fin sittegrop så her ble det lunsj i solsteken. Eneste problem var glemt solkrem! 

Forøvrig ganske fint å se at hele ruinen til Fjellstua er borte, så før det bygges noe nytt er det bare vakkert og hvitt her oppe. 

Returen tok jeg på hovedløypa vi Grønntjernet. 

Takk for vinterens kanskje flotteste tur! 

Løype 353 med jomfruelige scooterspor og utsikt ned mot Grua:

KM 18 23 3

Markas ekte helter:

KM 18 23 1

Trikkeskinnene på Flaka:

KM 18 23 2

Nina Didriksen, Morten Møst, Kristin Bøe og 2 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden

For en ... story!

For noen ... bilder!

Hvilken ... fortellerglede!

Jeg finner bare ett ord: Takk!

Jokkolokko likte dette innlegget
SvarSitér
Side 3 / 3