Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-37 Konsta i Gjerdrum

14 Innlegg
14 Deltakere
7 Reactions
6,818 Visninger
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

@synnove-kjaerstad

Det er best å utnytte de fine vårkveldene når de er der!

I dag parkering ved Harasletta ved Ask og sykkel så langt det gikk vest for posten. Da var det kort vei til blåstien som kom fra Myrgruvefossen og videre opp bakken ( møt øst), tok den vardete og merkede  stien (bilde) av mot posten. Den bløte myra var ikke så bløt (bilde) og posten ble funnet greit.

Samme vei tilbake.

Konsta vardesatt sti

Helt bart, bortsett fra en snøflekk.

Hilsen Torgeir

Konsta myra

Ingeborg Roald likte dette innlegget
SvarSitér
Ingeborg Roald
(@ingeborgpersonligcoach-no)
Kjentmann
Innmeldt: 7 år siden

Fikk et variert vær på Gjerdrum i dag (3.mai 20).  Startet med strålende sol helt til jeg parkerte bilen på Harasletta og gikk den lille km til post 39, Breimåsan.  I det jeg kom dit kom en god haggelskur.   Fra Harasletta kjørte jeg videre innover/vestover  til neste parkering, der svingte jeg til høyre og fulgte veien helt frem til bommen.   Der er det plass til en 6-7 biler.  Veien fører så man er sydøst for posten.  Fra bommen fulgte jeg grusveien (super til sykling) helt til enden for å følge en sti (tegnet inn på 1:50.000 Romeriksåsen) rett til posten(gikk da forbi blåstien) Men den stien var blitt en hugstvei for store kjøretøy og skikkelig mas å gå.  Da er det bedre å ta en liten lokaltmerket sti med blå plastbånd på trærne fra plassen med store tømmerhauger og en sauesankebås, 4 ganger lettere og raskere og 100 ganger flottere.   Den lokale stien var bare merket av på min nye GPS 😉 og var den jeg valgte tilbake. Den ender / begynner ved stor åpen plass med benk og historie fra gammel seter.   Her fikk jeg også sol og regn og noen ganger begge deler.  

SvarSitér
 Lene
(@lene)
Kjentmann
Innmeldt: 6 år siden

Flott tur til Konsta i dag! Vi kjørte til P-plassen ved Lysdammen i Gjerdrum, og syklet derfra forbi Harasletta, tok til høyre etter 1-2 km, og fulgte denne skogsveien gjennom en grind og noen hogstplasser til den sluttet. Der ble syklene parkert, og vi fulgte en fin sti vestover til Gruvebakken - en perle som åpnet seg midt i skogen med både rastbord og historiske oppslag! Derfra var det fin sti videre over Trollsnesåsen og Kjærstadvangen og videre til posten. En annen dag vil vi sykle inn på vestsiden av Trollsnesåsen og få med oss Myrgruvefossen. Mye av både lokalhistorie og industrihistorie her - og en utrolig fin vårdag ute i skogen. 

SvarSitér
(@toms-naturglede)
Kjentmann
Innmeldt: 6 år siden

@synnove-kjaerstad Det er merket en sikker omvandring før kloppen når en kommer vestfra. 
Er merket med blå maskeringstape nordover mot ei bru - trolig skiløypebru. Kryss brua og gå sørover igjen til blåstien. Da er kloppen omgått.

Her er omvandringen inntegnet etter min GPS.

image

SvarSitér
Side 3 / 3
Del dette