Kjekt ikke å være først. Jeg kom opp veien fra vestsiden av Sognsvann og fant varden Jarle nevnte. Nå er det sti inn derfra. Dessuten er det mulig å få et glimt av muren ut mot syd fra veien, nå som løvet ikke er så tett lenger. Venter spent på at noen skal komme med en forklaring på hva/hvem som har vært her! Ifølge kartet er det på statens, tidligere Gaustad gårds grunn. Fin post! Synnøve En grei etter-jobben-post. Med sykkel fra Sognsvann i tåkedis og lett yr i em. Og en del oppover er det,jo.... Jeg hadde lest meg opp her i Forumet og posten var grei å finne-høyden er lett å se fra veien og det er kort vei opp til posten. Se kart-utsnitt. Ved veien er det nå en liten varde. En liten runde om Lorttjern før det ble nedover mot Sognsvann igjen. Hilsen Torgeir Hei! Jeg med flere var der 27. september, og sleit med å finne posten ut fra trespissen. Hadde ikke lest noe fra forumet, men så tok en av oss og la inn gps-koordinatene, og da fant vi toppen mye lengre vest enn der vi rotet. Interessant sted! Sverre Egentlig en veldig grei post! Gamle ruiner? Hadde planlagt å gå på en sti som fulgte ryggen opp til Lille Åklungen, men mye vann i bekken etter regnværet! Tok derfor veien. Nedover igjen over demningen og blåsti litt nordover og siden sørover mot Sognsvann. Fin runde for oss gående! Jeg besøkte posten i dag og fant en stein med følgende tydelige inskripsjon: 18 WJB 97. Antar at fornavnet begynte på bokstaven W ettersom den står over JB. Tipper at svaret på ruingåten har sammenheng med denne personen og dateringen 1897. Mvh Caroline Serck-Hanssen