Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-45 Kirkerudkollen

20 Innlegg
15 Deltakere
33 Liker
2,559 Visninger
(@beatyschka)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 81
 

 

Kirkerudkollen

@ingeborgpersonligcoach-no

Hyggelig at du kunne bruke mine spor. Jeg synes det er fint at vinterutflukter til KM-poster blir logget. Som deg vandret jeg rundt etterpå og lurte på hva som kunne være den greieste veien oppover. Rett bak  tømmerlunnen går det ganske bratt opp til en pynt med furutrær. Denne pynten ligger ikke langt fra hoppet. Det er snøbart oppover der nå. Kunne ha vært morsomt å ha klatret dit.

Dette innlegget ble endret for 3 år siden av Beate Heilemann

   
Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
 

@ingeborgpersonligcoach-no

Det er nok det jeg mente. Det som kan se ut som en "fordypning" mellom to høyder.

Ingunn


   
Ingeborg Roald likte dette innlegget
SvarSitér
(@kristin)
Kjentmann
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 43
 

Hei, hei

min aller første postjakt førte til et svært hyggelig bekjentskap(Bøsetra - og er behørig dokumentert her på forumet) og jeg har hatt glede av hans selskap på flere  turer - sist til Kirkerudkollen. 

Forrige lørdag var vi så heldige å ha vakkert vær på turen vår. Vi ruslet i vei fra Losby og valgte ikke akkurat den slakeste ruta, noe som for undertegnede krevde at hun tok seg sammen litt i bakkene(har litt høydeskrekk, men ikke verre at jeg kan snakke meg selv til rette). 

Mitt turfølge derimot er en tøffing, han er om ikke lenge 80 år og litt benskjør, men han var mye mindre redd enn meg(så jeg måtte ganske enkelt ta meg sammen for ikke å virke helt bortreist, jeg er rett under 60). Vi gikk inn ved de to betongrørene og deretter mer eller mindre rett opp, men det er mulig jeg overdriver bittelitt. 

Uansett, vi kom vel frem til posten og måtte jo selvsagt helt opp til toppunktet for å spise maten vår, og denne gangen hadde jeg faktisk husket Kvikk Lunsjen også, fin belønning. 

Vi tok en litt roligere runde ned igjen, men piggsko/brodder var ganske kjekt likevel. Flott tur!


   
Liv Paltiel og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
(@audrmagnussen)
Kjentmann
Innmeldt: 14 år siden
Innlegg: 23
 

Ikke dropp denne på grunn av hogst/gjørmevarsel. Ny årstid gir nye muligheter! Nå er anleggstraséen brukbar å følge og viser vei til de blå båndene der man svinger inn og opp, og siden ned til hoppet. Helt enig i at de som har hoppet her må ha vært uredde friskuser.


   
Kristin Bøe likte dette innlegget
SvarSitér
(@erikhaugros)
Kjentmann
Innmeldt: 14 år siden
Innlegg: 70
 

Da en kjentmannsjeger ønsket følge opp til hoppbakken, ble det på en måte en reprise for tidligere turer. 

Dersom en hadde visst at grunneieren planla hogst akkurat i denne trekanten av skogen sin for to år siden, så burde denne posten ha kommet kanskje i et senere hefte? Frustrasjonen var stor høsten 2020 over gjørma!

Heldigvis var skogsveien og stien planert slik at de dype hjulspora etter skogstraktoren var borte. Jeg synes også at skogeieren hadde ryddet godt opp! Det var i dag greit å gå tørrskodd opp lia. 

Det henger nå bare en liten bit igjen av ett blått bånd. Det ble hengt opp ca seks bånd. 

Da det skal ryddes i nederste del av bakken, så er det lagt ut en "ledning" fra nærmeste hus til bakken. Snublefelle! Iflg en av beboerne så er det et kommunalt prosjekt.

 

 


   
SvarSitér
Side 2 / 2
Del dette