Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-28 (ny) Damåsen "301"

24 Innlegg
17 Deltakere
48 Reactions
5,120 Visninger
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden
Trådstarter   [#325]

Gledelig nok for Østmarka-patriotene var en av de 4 nye postene i Østmarka og med flott turvær 1.mai, var det bare å sette kursen sørover fra Losby. Egner seg fint å sykle innover, men i dag var det faktisk ennå snø i deler av veien opp mot skiltet.

Og for å si det med en gang: Posten ligger dessverre ca.100-130 m feil; den ligger ikke på topp-punktet 301, men inntil en åpen fjellrabbe mot øst ( flott utsikt der, i alle fall!) Ren flaks at posten ble funnet!!

Adkomst fra veien: Et gammelt og nesten igjenvokst tømmerslep kan følges de første 250-300m og så er det egt. å sno seg mellom skrentene mot toppen ( der altså posten ikke er ) og så gå ned mot øst der posten er ( se kart).

Fint å raste på den åpne fjellrabben og samme vei tilbake.

Mye spor etter elg- den liker seg nok her i ødemarka!

Torgeir og Ola Dilt-gjengen

Damåsen kart
Damåsen utsikt

Jarle Karlstad, Ingunn Sætervadet, Morten Møst og 3 andre kjentmenn likte dette innlegget
Sitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

Vel blåst!
Denne gleder jeg meg til, kanskje den kan kombineres med en av urpostene jeg skal til.
Så kan vi jo lure på om vi skal lete der eller om posten blir flyttet 🙂

God tur! Hilsen Nina

Jarle Karlstad, Morten Møst og Torgeir Stenstad likte dette innlegget.
SvarSitér
(@janolester)
Kjentmann
Innmeldt: 10 år siden

Mye rot nå!

Bortimot skandaløst å bytte ut 4 poster 1.mai  UTEN en forklaring som står til troende.

Elendig håndtert av Skiforeningen/Kjentmannskomiteen iallefall.

De færreste har fått beskjed om endringene, og Skiforeningen burde jo ha «utbasunert» den frustrerende nyheten i alle tenkelige kanaler. Men, nei, tyst fra den kanten.

OG når de legger ut post Damåsen, ligger den så feil på kartet at uten kommentaren fra Stenstad ville det vært svært vanskelig å finne posten i det skogbevokste toppområdet. Jeg var der i dag og det gikk greit når en vet om feilplasseringen på kartet.

Dette er vel tredje feilplasserte «grantre» i 2020-23 sesongen. Det er vel og bra at postene skal være en utfordring å finne, men direkte feilplasserte poster er ikke innafor. Det er ikke der utfordringen skal ligge.

Janolester

Nina Didriksen, Morten Møst og Geir likte dette innlegget.
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

@janolester

Jeg er spent på om jeg finner denne! Dere som har vært der, vet dere om GPS-koordinatene stemmer med der posten reelt ligger? Eller leder de mot toppen?

Ingunn

Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
(@erikhaugros)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden

@janolester På Turkart over Østmarka er det avmerket et utsiktspunkt på Damåsen. Det kan stemme med ca 100 m øst for toppen? Er det dette som har ført til at posten er blitt plassert her og ikke på toppen? 

Dette turkartet er i målestokk 1 : 250 000

Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
Side 1 / 5
Del dette